vanavond om ongeveer acht uur begon esprit een beetje onrustig te worden.. ik verwachtte er niet al te veel van want ze was al een paar nachten af en toe onrustig..
toen ik om half negen weer in de stal ging kijken stond ze met haar staart pal omhoog en het slijm kwam uit haar achterkant. Ik gelijk me vader geroepen dat Esprit aan het bevallen was.
me moeder was bijna klaar met werken dus die is ook gelijk naar huis gekomen.
na een half uur was er één hoefje te zien.. ik heb toen gevoeld of er nog een neusje en een tweede hoevje aan kwamen maar het andere been lag teruggelapt.
Gelijk de DA gebeld en die zou eraan komen. We hebben haar toen overeind gejaagd en zijn met haar gaan lopen in de stal (heeft een hele grote stal). Toen zakte het veulen weer naar binnen en zagen we niks meer.. Esprit wilde niet meer lopen dus heb ik haar weer laten liggen.. en gelukkig zagen we toen ineens twee voetjes komen!
gelijk de DA gebeld en die zou dan niet meer komen.. het veulen is toen binnen 1 minuut geboren.
Het is een super mooi zwart panterbont merrieveulen! ben zo blij dat alles goed is gegaan.
ze is nu ongeveer een uurtje oud en heeft al gedronken en gepoept. De nageboorte is er ook al af dus dat is allemaal goed.
hier wat net gemaakte foto's van onze kleine
haar naam is: Zip's viënna

Leuk koppie