Ik overweeg om mijn [naam verwijderd] nog 1 maal onder een hengst te zetten. T is wel een heel gedoe geweest, dat veulen vangen, maar achteraf bekeken is het wel heel leuk.
Mijn veulen van dit jaar, [naam verwijderd] (v. Rubiquil), gaat naar de opfok, en komt over 3 jaar thuis hopelijk.
Dan zal er echt 1 verkocht moeten worden, en dat wordt heel waarschijnlijk [naam verwijderd]. Maar ik wil er nog wel 1 veulen van, vòòr die tijd. Dus wil ik haar volgend seizoen insemineren, opdat er in 2005 nog een veulen kan worden geboren. Dan wordt [naam verwijderd] in voorjaar 2006 verkocht, en komt [naam verwijderd] naar huis.
Nou ja, lang verhaal, maar ik wil het overwegen, en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie input over een hengstkeuze voor deze merrie.
De merrie: Balzflug x Zeoliet x Pele x Le Val Blanc xx, komt uit hele sterke merrielijn, praktisch al die nakomelingen lijken op elkaar. De Pele-merrie is volle zuster van in Duitsland dekkende KWPN hengst Chopin.
Geringe hoogte 1.61m., erg luxe gebouwd Verervingsfactor op stokmaat is - 1,95. Monsterachtig bewegen, erg veel veer en vlug, galop mag iets beter. Iets weke ruglijn. Karakter lastig, wel eerlijk, maar moeilijk te sturen. We willen een groter paard, dressuurgericht, als het even kan wat minder gecompliceerd karakter.
Fotos merrie (en 1 van Rubiquil veulen, genomen door Ilindra, veulen 19 dagen oud)

Nou roept u maar! Ik ben echt geinteresseerd in jullie mening