veulen en merrie naar de keuring: hoe en wat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

veulen en merrie naar de keuring: hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 20:54

hoi fjordenbokkers :D

ik ben op keuringsgebied bij de fjorden niet ervaren,en ik ben benieuwd hoe het in zn werk gaat als je met merrie en veulen naar de keuring gaat.

mijn merrie wordt deze maand gedekt,en dan zal het veulen zo'n beetje eind april geboren worden als alles goed gaat.

hoe oud moet je veulen zijn als je naar een keuring gaat,en ik heb nog nooit een fjord op keuring voorgebracht,is er ergens een link waar ik kan lezen hoe je je fjord kan voorbereiden/trainen voor de keuring?

Ravina is al modelmerrie,wat kan ze hierna nog meer worden,en gaat die keuring samen met de veulen keuring(zodat ze gechipt worden en opgenomen in het stamboek enz)

ik wil alles weten,dus brand maar los,of links met veel info ook welkom!

Jeskim

Re: veulen en merrie naar de keuring: hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:05

Een veulen kan gewoon in het geboortejaar naar de keuring, leeftijd maakt niet zo veel uit. We zijn ooit met een 10 dagen oud merrietje heen geweest..

Verder, ga dit jaar eens lekker de kunst af kijken op verschillende keuringen, hoe zien de paarden eruit, hoe brengen ze de veulens voor e.d.

Op www.fjordenwereld.nl staat ook een hoop info.

Anita45

Re: veulen en merrie naar de keuring: hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:27