Geen idee wat de reden is maar helaas niks aan te doen en we moeten weer proberen. Er zat al wel weer activiteit op de eierstokken en ze zal binnen een aantal dagen wel weer hengstig worden denk ik.
Volgens de veearts komt het regelmatig voor dat merries vruchtjes afstoten voor de 6e week. Je kan er niks van zeggen en we moeten maar weer proberen zegt hij.
Ik heb wel gehoord dat sommige veeartsen wel de baarmoeder spoelen alvorens weer te dekken zodat alles schoon is. Mijn veearts heeft hier verder niks over gezegd. Is dat echt noodzakelijk en wat is nou de kans dat ze straks wel drachtig wordt. Ik vind het echt heel jammer want ik had echt de hoop dat ze nog steeds drachtig zou zijn... maar het mocht niet zijn. Deze week zal ze wel weer gedekt worden maar ik kijk er nu toch met meer huivering naar uit dan de eerste keer. Bij mij zit de schrik er een beetje in dat ze straks niet drachtig wordt ofzo.
Ik heb er verder natuurlijk ook niet veel verstand van en ga maar mee met de opinie van de veearts. Dus zodra ze hengstig is, opvoelen en als ze OK is laten dekken en dan na 18 dagen kijken of ze drachtig is. Van sommige hoor ik dat de veearts elke dag komt kijken of de merrie goed is en dan meerdere keren dekt???
Mijn merrie laat haar hengstigheid gelukkig goed zien, dus elke dag scannen of opvoelen zal niet nodig zijn.
Hebben jullie hier nog verder ervaringen mee en wat zijn de redenen dat de vruchtjes uiteindelijk dan toch nog afkomen.
Is opvoelen uiteindelijk genoeg of is het best om te scannen???
Zou ik mijn veearts ook moeten vragen of de baarmoeder schoon genoeg is om weer gedekt te worden.
Ik zou er eigenlijk niet zo blij van worden als het uiteindelijk helemaal niet wil lukken!
Ik ga maar stoppen want ik begin te ratelen maar dat komt omdat ik er best wel van baal...