Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dakario schreef:u zoekt een paardehengst voor uw pony? ik zou liever een ponyhengst nemen en welsh om niet te veel kruising te krijgen.
Dakario schreef:er zijn ponyhengsten die vergrotend werken. maar ik ben niet zo thuis bij ponyhengsten. mss zijn er hier bokkers die veel van weten.
op papier is het interessanter als je binnen dezelfde ras blijft. en krijg je ook een paard met minder rare verhoudingen. Soms komt er verbetering uit en soms niet. maar je weet het nooit. het blijft dus een gok. als je paardenhengst neemt kan het zijn dat je E-pony kan krijgen ofwel een pony ofwel een paard. blijft dus een gok. uw merrie is afkomstig van een paard dus kan zijn dat ze zelf vergrotingsfactor geeft aan het veulen.

Siamsmeesje schreef:Toch is het wel de moeite waard om eens te kijken bij de E-pony en Arabische hengsten van het NRPS.
Juist omdat deze hengsten vaak gefokt zijn uit het bloed dat je wilt behouden
Bovendien zijn de goedgekeurde hengsten grondig aan de tand gevoeld en doorgelicht, zodat je al wat minder onverwachte zaken kunt tegen komen.
Leuke bijkomstigheid is dat het veulen gewoon een papier krijgt. Kan altijd handig zijn, mocht de nood ooit zo hoog worden. Ik weet wel dat je het veulen voor de rest van z'n leven wilt houden, maar sommige dingen kun je nooit voorspellen. En als een ander een beslissing moet nemen, kan een papier in het voordeel van het veulen zijn.