[H]Tips voor een leuke hengst voor deze schat van een pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

33Bonita33

[H]Tips voor een leuke hengst voor deze schat van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:25

Hoi allemaal.
Ik ben op zoek naar een leuke hengst voor mijn pony.
Ze is 1.40, 7 jaar oud en bont.
Haar vader is Oosting Edison (Welsh k) & haar moeder is Mistral (verder niet echt bekend).

Ze is vrij stevig gebouwd maar ook weer niet overdreven.
Het liefste zou ik haar bouw gewoon weer helemaal terug zien want daar ben ik zeer tevreden over alleen dan in een grotere vorm van rond de 1.48 1.50 zoiets maar dat is afwachten.
Zoiets zoek ik dus ook in de hengst.
Een beetje stevig gebouwd maar ook weer niet te hij moet wel leuk kunnen lopen.

De hengst moet in ieder geval ook aan een paar eisen voldoen namelijk.
Het mag geen vos zijn.
Niet te rank gebouwd.
Niet kleiner dan 1.48.
Geen new forest.
Verder maakt het ras me niet zo heel veel uit maar ik wil wel graag het bloed wat in haar zit er in houden (engelsvolbloed, welsh en arabier) dus mss weet iemand een heel leuke Nrps hengst met een lief karakter en een leuke bouw?

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening want ik heb zelf namelijk niet zo heel veel verstand van welke hengsten er nou goed zijn of een goed karakter hebben.

Alvast bedankt.
xx
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-05-10 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet werkende foto-links verwijderd

33Bonita33

Re: Tips voor een leuke hengst voor deze schat van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:24

Sorry voor dit berichtje maar is er dan helemaal niemand die mij kan helpen?
Ik heb echt alles afgezocht en ik kan gewoon niet de perfecte hengst voor haar vinden..
Ik weet ook niet wat haar minpunten zijn omdat ik die zelf niet zie..
Ziet niemand anders iets aan haar wat ik zou kunnen verbeteren door er een hengst op te zetten die dat wel heeft?
Alsjeblieft help mij..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:28

Ik kan alleen de eerste foto zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:29

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:46

sorry voor het ongemak zijn de foto's nu wel te zien?

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:48

misschien een nakomeling van Samber?

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:53

volgens mij waren deze 3 foto's niet te zien hopelijk kunnen jullie ze nu wel zien en een advies geven..
xx
samber? ik zal even kijken hoe hij er uit ziet:)
bedankt voor je reactie
http://94.100.114.7/950550001-950600000/950596801-950596900/950596860_5_6BSk.jpeg
http://94.100.114.19/950550001-950600000/950596901-950597000/950596903_5_abFM.jpeg
http://94.100.114.26/950550001-950600000/950596901-950597000/950596916_5_ju5X.jpeg

ik heb even gekeken naar samber en vind hem heel mooi alleen hij is nog al groot 1.66 stond er..
Sambertino vind ik ook wel leuk alleen ik wil graag een iets fijner hoofdje houden..

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:38

u zoekt een paardehengst voor uw pony? ik zou liever een ponyhengst nemen en welsh om niet te veel kruising te krijgen.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:47

Dakario schreef:
u zoekt een paardehengst voor uw pony? ik zou liever een ponyhengst nemen en welsh om niet te veel kruising te krijgen.

Bedankt voor de tip maar ik zoek inderdaad een wat grotere hengst omdat het de bedoeling is om een iets grotere pony te fokken, ik weet dat het geen garantie is dat het veulen groter wordt en als dat niet zo is dan maakt dat ook niet zo veel uit want het veulen blijft dan toch maar het zou wel mooi meegenomen zijn omdat ik zelf eigenlijk iets te groot ben voor de moeder.
En ze is zelf kruising engelsvolbloed met welsh en arabier maar waarom zou je dan niet iets anders nemen zou je dan kunnen uitleggen?
Ik weet bijvoorbeeld niet of dat dat slecht is?

x

Dakario

Re: [H]Tips voor een leuke hengst voor deze schat van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:59

er zijn ponyhengsten die vergrotend werken. maar ik ben niet zo thuis bij ponyhengsten. mss zijn er hier bokkers die veel van weten.

op papier is het interessanter als je binnen dezelfde ras blijft. en krijg je ook een paard met minder rare verhoudingen. Soms komt er verbetering uit en soms niet. maar je weet het nooit. het blijft dus een gok. als je paardenhengst neemt kan het zijn dat je E-pony kan krijgen ofwel een pony ofwel een paard. blijft dus een gok. uw merrie is afkomstig van een paard dus kan zijn dat ze zelf vergrotingsfactor geeft aan het veulen.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:24

Dakario schreef:
er zijn ponyhengsten die vergrotend werken. maar ik ben niet zo thuis bij ponyhengsten. mss zijn er hier bokkers die veel van weten.

op papier is het interessanter als je binnen dezelfde ras blijft. en krijg je ook een paard met minder rare verhoudingen. Soms komt er verbetering uit en soms niet. maar je weet het nooit. het blijft dus een gok. als je paardenhengst neemt kan het zijn dat je E-pony kan krijgen ofwel een pony ofwel een paard. blijft dus een gok. uw merrie is afkomstig van een paard dus kan zijn dat ze zelf vergrotingsfactor geeft aan het veulen.

Het maakt mij niet uit of dat het interessanter is op papier als ik binnen hetzelfde ras blijf;)
Want ik hou het veulentje gewoon voor mezelf die blijft voor altijd bij mij:)
Of het nou een merrie of hengst wordt ik hou het of dat die net zo groot wordt of een stuk groter als de moeder ik hou het haha.:P
Maar toch bedankt voor de informatie:)
En mijn merrie komt niet uit een paard maar uit een Welsh K van 1.48 en de moeder was ongeveer net zo groot als dat ze zelf is.
De opa was wel groter geloof 1.52 die was Engelsvolbloed (cocky dundas).
Dus of dat ze zelf ook vergrotingsfactor geeft aan het veulen weet ik niet.
Toch bedankt voor je reactie:)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:45

Toch is het wel de moeite waard om eens te kijken bij de E-pony en Arabische hengsten van het NRPS.
Juist omdat deze hengsten vaak gefokt zijn uit het bloed dat je wilt behouden :)
Bovendien zijn de goedgekeurde hengsten grondig aan de tand gevoeld en doorgelicht, zodat je al wat minder onverwachte zaken kunt tegen komen.

Leuke bijkomstigheid is dat het veulen gewoon een papier krijgt. Kan altijd handig zijn, mocht de nood ooit zo hoog worden. Ik weet wel dat je het veulen voor de rest van z'n leven wilt houden, maar sommige dingen kun je nooit voorspellen. En als een ander een beslissing moet nemen, kan een papier in het voordeel van het veulen zijn. :j

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:29

Siamsmeesje schreef:
Toch is het wel de moeite waard om eens te kijken bij de E-pony en Arabische hengsten van het NRPS.
Juist omdat deze hengsten vaak gefokt zijn uit het bloed dat je wilt behouden :)
Bovendien zijn de goedgekeurde hengsten grondig aan de tand gevoeld en doorgelicht, zodat je al wat minder onverwachte zaken kunt tegen komen.

Leuke bijkomstigheid is dat het veulen gewoon een papier krijgt. Kan altijd handig zijn, mocht de nood ooit zo hoog worden. Ik weet wel dat je het veulen voor de rest van z'n leven wilt houden, maar sommige dingen kun je nooit voorspellen. En als een ander een beslissing moet nemen, kan een papier in het voordeel van het veulen zijn. :j

bedankt voor je tip en inderdaad daar heb je gelijk in.
Ben nog steeds aan het rond snuffelen heb al verschillende leuke reacties gehad met echt super mooie hengsten maar ben nog gewoon aan het rond kijken het heeft niet echt haast maar ik zal vast en zeker de perfecte hengst voor haar vinden:)
mensen die denken dat ze de geschikte hengst voor haar weten of tips hebben ze zijn altijd welkom:)

x