Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

in elk geval een hele koffer vol

parouscha schreef:Wat voor jodium gebruiken jullie? Halen jullie dit speciaal bij de ruitersport zaken of gewoon bij de DA drogist?
. Daar zal ik je niet mee vermoeien.moonvw schreef:Heel belangrijk is een verschrikkelijk scherp mes!!
Mocht het veulen niet uit zijn vlies zijn gebroken dan lukt dat niet met je blote handen.
Heb ik al een paar keer moeten gebruiken anders waren er veulens niet meer geweest.
parouscha schreef:Ik ben pas bij een drogist geweest(etos, kruidvat,trekpleister) nergens zo'n ding te vinden
moonvw schreef:En voor de mensen die denken daar heb je weer zo'n boerin of boer heb je het mooi mis!
Je hebt ook helemaal niet veel nodig voor een bevalling vind ik. Aan mij hebben ze ook meerdere malen gevraagd wat heb jij allemaal in huis? En tsjah dat was volgens hun veel te weinig. Om een leuk voorbeeld te noemen... Ik heb bijv 1 handdoek nodig gehad en dat was zodat de DA haar handen kon afdrogen nadat ze haar handen had gewassen na het hechten
Ik ga een veulen echt niet afdrogen met een handdoek! Als het nodig is doe ik dat met stro wat in de stal ligt
Maar goed wij zijn zowiezo iets meer ingericht op bevallingen. Jodium glijmiddel en touwtjes zijn standaard aanwezig. Schone emmers trouwens ook. Maar ik ken gewoon mensen die bijv geen emmers standaard hebben staan... Tsjah dat is dan wel een aandachtspuntje...friesiszwart schreef:Dit lukt prima met blote handen, ik heb meerdere keren deze handeling al moeten verrichten direct na een bevalling.
parouscha schreef:inge176 schreef:Ik heb ook zo ongeveer de lijst van augurk.
De navelklem is dezelfde als die voor baby's, die kan je gewoon halen bij de drogist.
Ik ben pas bij een drogist geweest(etos, kruidvat,trekpleister) nergens zo'n ding te vinden