We hebben een veulentje gekregen met een niet goed ontwikkeld oog en oogkas (het oog zit er wel in). Heeft iemand hier ervaring mee. Ben bang dat dit goed gaat komen, hebben andere hier ervaring mee?
Geen ervaring met veulens met een onderontwikkeld oog, maar mijn oude pony had 1 blind oog, en de huidige pony van mijn zusje is ook half blind. Hebben beide hoog in de dressuur gelopen en konden ook prima springen! Dus mocht je veulen half blind worden is dat totaal geen probleem voor de toekomst
vanessakusje
Geplaatst: 04-05-10 19:56
brutje schreef:
We hebben een veulentje gekregen met een niet goed ontwikkeld oog en oogkas (het oog zit er wel in). Heeft iemand hier ervaring mee. Ben bang dat dit goed gaat komen, hebben andere hier ervaring mee?
niet goed gaat komen bedoel je denk ik?
Ik heb helaas geen ervaring. veel sterkte!
Frenka
Geplaatst: 06-05-10 16:32
Wij hebben het ooit gehad bij een mini shetlander. Zat ook wel een oog in de oogkas, maar ze was/is blind aan dat oog. Toen ze ouder werd kreeg ze er ook zo'n wazige gloed in.
De dierenarts erbij halen zou ik in ieder geval doen. Sterkte ermee
een pony die bij ons in de buurt staat heeftdat ook maar die is nu half blind maar loopt ook nog dressuur en springwedstrijden en heeft er totaal geen last van. ik hoop voor je dat het goed komt maar een halfblindpaard is ook niet erg hoor.
er zijn paarden die maar met een oog zien die het ook in de sport goed doen dus het kan.een voordeel is dat het al vanaf de geboorte is dan weet ze niet beter en de hersens wennen er dan beter aan.