Super snel afgeleid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Super snel afgeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:46

Zijn jullie Arabieren ook zo snel afgeleid? De mijne is liever lui dan moe en ontzettend snel afgeleid. ;)

_Evelien

Re: Super snel afgeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:49

Bij mij precies hetzelfde! Ik moet haar met het rijden echt bezig houden anders zit ze continu naar buiten te kijken en schrikt van alles om onder het werk uit te komen. Als ze eenmaal met mij bezig is gaat het supergoed! :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:55

Mijn merrie is een nrps met veel arabisch bloed.

Wat ik ervaar bij haar is dat ik enorm hard moet werken om haar, haar energie voor mij te laten gebruiken.

Ze lijkt soms traag aan het been en dan opeens knalt ze eruit. Het is bij haar erg moeilijk die energie van haar te krijgen voor oefeningen.

Enorm kijkerig wat vaak resulteert in afleiding en dan kunnen we weer van voor af aan beginnen met een oefening.

Bij het maken van buitenritten stoort het kijkerige minder. Ze ziet dan wel van alles maar dit heeft minder effect op het rijden. In de bak wil ze gewoon alles zien en serieus dressuren is dan een hele klus.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:57

Mijne is wel snel afgeleid (hij is dan ook nog maar drie) maar hij werkt ontzettend graag voor je. Hij is ook wel liever lui dan moe maar als je 'm enthousiast weet te maken dan werkt ie door tot ie erbij neervalt. Hij is wel van: jij niets doen dan ik ook niet, en ja dan gaat ie om zich heen kijken. Als je 'm actief berijdt dan is daar geen sprake van.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:04

Ja hij is best wel heel snel afgeleid .. Maar ik vind dat je daarmee leert omgaan. Aan de hand heb ik het er moeilijker mee dan in het zadel. Met rijden kan ik hem meer 'bij mij houden' door veel overgangen en figuren etc te rijden :j

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:13

Denk toch echter dat het eerder ligt bij gebrek aan kennis van de ruiter dan aan het dier zelf :o en dat is niet ras eigen, ieder paard heeft dat als je datgeen blijft doen wat een paard niet boeit dan raakt het verveeld en snel afgeleid, je moet een paard bezig houden ook in zijn koppie.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:52

Mijn hengst werkt juist ontzettend graag, lijkt altijd energie te hebben en wordt nooit moe (althans, hij wil het stiekem gewoon niet toegeven.. :+ )
Echter is hij wel snel afgeleid, mede omdat hij hengst is natuurlijk. Een mooie merrie of concurrentie laat ie nooit voorbij gaan zonder even te gluren.. dan moet ik juist een extra oefening inzetten om hem op mij te laten concentreren. Buiten kijkt hij het liefst naar alles tegelijk, waardoor hij nog wel eens vergeet waar hij zn voeten neerzet. In de bak is vrijwel alle aandacht voor mij.

@ RhealLover: ben het compleet met je eens.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:13

Mijn hengst is ook ontzettend snel afgeleid. Een keer zo erg dat hij bijna tegen een boom aanliep hihi (eigen schuld, dikke bult!).
Wat Rooompie zegt heb ik ook, als hij weer heel ergens anders is met zijn hoofd ga ik lekker veel oeffeningen met hem doen waarbij hij zijn hoofd er goed bij moet houden. Dat werkt meestal wel, want hij werkt heel graag voor me.
In de bak heb ik over het algemeen nergens last van, dan heeft hij altijd alle aandacht bij mij!

GabySharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:49

Haha hier nog een. Wanneer er aan de andere kant iets gebeurd moet meneer het gelijk kunnen zijn. Hij kan zijn aandacht er best wel goed bijhouden maar wanneer er iets gebeurd dan moet hij er als eerste bij zijn ( zal die wel van mij hebben xD ).

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:35

Ik heb een half arabiertje.
Maar die is ook snel afgeleid hor.
Zodra er een ander paard buiten de bak loopt of de bak inkomt gooit hij zijn staart op zijn rug en kan ik hem niet normaal rijden. Als ik hem dan even laat stappen gaat het wel weer beter. Maar als ik die van mij bezig houd gaat het wel beter. Ook laat ik hem wel eens even als hij afgeleid is spaanse pas doen. Dat helpt bij mij ook goed omdat hij dat heel leuk vind en dan heeft hij zijn koppie er zo weer bij ;p

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:35

OMG mensen we gaan weer het vingertje naar het paard wijzen :o

Een paard raakt alleen afgeleid als jij gebrek aan kennis hebt om het paard tijdens het werken ook echt bezig te houden.

En dan ook nog eens specifiek het afwijzen op een AV??? Leer paardrijden en paarden kennen zeg.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:38

bij em is dat een beetje van beide. ze kan bijvoorbeeld ineens heel vel zien en dan van alles "schrikken", maar dit is meestal aanstellerij. ook als we op buitenrit zijn en ik wil even genieten van de omgeving is het voor mevrouw al snel saai en gaat ze klooien en ineens opkijken e.d.
maar daar staat tegenover dat als ik haar goed aan het werk zet en zij geconcetrerd bezig is ze heel veel kan hebben. als voorbeeld: brandweerauto's, ambulances, springkussen op nog geen 3 meter van de bak op een kinderfeestje, trekkers met oplegger, motoren, vervelende kinderen die luid joelend langs de bak rijden. vaak merkt ze het niet eens, of kan het haar niet zoveel schelen als ik er maar geen aandacht aan besteed.

Vaneroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:24

Mijn verzorg arabier is soms snel afgeleid.. Licht eraan wat voor bui die heeft. de ene dag boeit niks hem en is die zo mak als wat. En de volgende dan stuiter je gezellig de bak door al rennend, bokkend en stijgerend.

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:10

_Evelien schreef:
Bij mij precies hetzelfde! Ik moet haar met het rijden echt bezig houden anders zit ze continu naar buiten te kijken en schrikt van alles om onder het werk uit te komen. Als ze eenmaal met mij bezig is gaat het supergoed! :)

Die van mij precies het zelfde :D