Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NatasjavE schreef:Hier het registratie schema van het KWPN.
http://www.kwpn.nl/downloads/Registratieschema.pdf
Als de moeder reg B is en de vader KWPN stamboek dan wordt het een veulenboeker.
NatasjavE schreef:Dan kan je nog steeds beter voor KWPN reg b kiezen.
Mocht je het veulen ooit toch moeten verkopen betalen die extra kosten zich dubbel en dwars uit..
blijdatikrij schreef:NatasjavE schreef:Dan kan je nog steeds beter voor KWPN reg b kiezen.
Mocht je het veulen ooit toch moeten verkopen betalen die extra kosten zich dubbel en dwars uit..
nee joh, maakt niet uit. Het IHW is ook een erkend stamboek.
Heb mijn KWPN merrie(GP 85%) laten dekken door IHW goedgekeurde hengst. Ik sluit me met veulen aan bij IHW. Mede vanwege hoge kosten zoals hierboven beschreven. Merrie blijft gewoon KWPN.
Hoe is het verder met je merrie? wanneer moet ze bevallen? die van mij eind juli
blijdatikrij schreef:nee joh, maakt niet uit. Het IHW is ook een erkend stamboek.
Heb mijn KWPN merrie(GP 85%) laten dekken door IHW goedgekeurde hengst. Ik sluit me met veulen aan bij IHW. Mede vanwege hoge kosten zoals hierboven beschreven. Merrie blijft gewoon KWPN.
Hoe is het verder met je merrie? wanneer moet ze bevallen? die van mij eind juli
elissa schreef:Heb net zelf even het KWPN gebeld het veulen zou dan Reg. B worden.
De kosten om mijn veulen in Reg. B te krijgen zijn:
95 veulen inschrijven
28 paspoort
28 chippen
145,50 DNA (3 x van moeder, vader en veulen)
89 lidmaatschap KPWN
--------
385,50 euro
Ik denk dat ik toch voor het IHW stamboek ga kiezen aangezien het veulen alleen hobbymatig word gefokt.
suffie schreef:Ik heb 2 jaar geleden mijn merrie laten dekken door een IHW hengst en het veulen ook daar laten inschrijven. De kosten hiervoor waren 145 euro, incl. lidmaatschap. Tegenwoordig is het IHW, AES, enz allemaal bekend bij de fokkers en gebruikers en zit er niet veel verschil meer in de prijzen.
blijdatikrij schreef:NatasjavE schreef:Dan kan je nog steeds beter voor KWPN reg b kiezen.
nee joh, maakt niet uit. Het IHW is ook een erkend stamboek.