Nakomelingen van Amethist

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Nakomelingen van Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:18

Wie heeft er nog meer een nakomeling van deze hengst? :)

Ik heb een 17-jarige merrie (Amethist×Amor) van hem. Ze is 1.56, klein gebleven dus.
Ik rij er nu ongeveer een half jaar wedstrijden mee, was in 7 wedstrijden B+11 en ik had vandaag mijn eerste L1 wedstrijd en heb daar ook mijn eerste winstpunt behaalt.
Ze kan fijn dressuur lopen, maar springen is toch echt wel haar ding! Met haar vorige eigenaar heeft ze Z gesprongen.

In de omgang is het een zeer brave pony, ondanks haar stamboom.
Over de nakomelingen van Amethist wordt vaak gezegt dat ze niet fijn zijn in de omgang, net zoals de nakomelingen van Amor.
Maar bij Kardoes is dit totaal niet het geval, blijkbaar een goede match dus.

Afbeelding Afbeelding

Hoe zijn jullie nakomelingen van Amethist? Misschien vinden we wel wat overeenkomsten. :)

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:24

Ik zie dat deze topic alweer wat ouder is maar de mijne is ook een zoon van Amethist!
Goudeerlijk paard... Hij is 1.68 m en intussen 17 jaar. Ik heb hem intussen 13 jaar en kan er niet zonder.

Springen is zijn passie. Ik heb er veel wedstrijden mee gereden maar ben op zijn 12de gestopt om zijn benen te besparen. Niet dat ik elke dag sprong. Eenmaal per week.

Hij is echt m'n maatje en ik vertrouw hem door en door. Hij pikt het niet als hij niet eerlijk behandeld wordt.
In de wei is hij ontzettend dominant maar hij ziet mij echt als zijn leider en zou geen mens kwaad doen. Ondanks zijn dominantie kan hij wel heel goed met andere paarden/ pony's overweg. De kleinste neemt hij zelfs onder zijn vleugel wat heel lief is om te zien.

Hij is ontzettend bom-proof! Als er iets engs is, is hij eerder nieuwschierig en zal op onderzoek uitgaan.

Verder is hij een ontzettende knuffel-kont en vind het heerlijk om zijn hoofd ik mijn nek te leggen of als hij in de wei ligt lekker op schoot.

Afbeelding

Erg leuk hoor vrouwtje... waar blijft mijn appel?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding