Blauw papier kwpn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Blauw papier kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:30

Weet niet of het hier goed staat. maar volgens mijn wel.

ik heb een vraagje.
Mijn merrie heeft een blauw papier.
maakt voor mijn eigelijk vrij weinig uit.
maar we hadden het er over op stal als je haar nu bij voorbeeld de keuring in laat gaan.
of ze dan wel bijvoorbeeld iets daar in kan behalen.
want volgens mijn mijn de veulens niet heel veel waard als je merrie blauw papier heeft.
hoe zit dat eigenlijk precies.

hoop dat het een beetje duidelijk is :P

maar alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:34

pinkie87 schreef:
maar we hadden het er over op stal als je haar nu bij voorbeeld de keuring in laat gaan.
of ze dan wel bijvoorbeeld iets daar in kan behalen.

Ze kan daar niets halen want ze mag niet meedoen ;)
Heeft ze trouwens een echt blauw papier (B register) of een groene (A register)?, die worden nl. nog wel eens door elkaar gehaald....

Charaz

Re: Blauw papier kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:35

Veulens uit een blauw papier merrie en een volle hengst kunnen wel 'vol' KWPN papier krijgen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:45

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 23:26

dus als ik er nu een volle hengt er op zou zetten kan het veulen wel weer vopapier krijgen??

mm ga me er eens in verdiepen.
ze geven hier maandag een lezing over kwpn-ers en fokken maar dan ben ik op vakantie erg jammer. maar moet even in de papier kijken of ze een b of a is en ga nu ook een bekijken wat dat allemaal betekend ;p

even net gekeken is is een reg b

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:31

Veulens van een goedgekeurde hengst kunnen een normaal papier krijgen.Hetzelfde geldt voor merries van wie de vader onbekend is.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:15

oke gaaf om te weten:)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:29

dan heb ik ook een vraagje... mijn merrie heeft ook een blauw papier. word gedekt door een zangersheide hengst..... welk stamboek moet ik het veulen dan aanmelden??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:33

Dat hangt van je eigen keus af.
Overigens een blauw papier zegt niets over de prijs.
Ik heb een ruin waarbij ik een blauw papier zou kunnen aanvragen. Als ik de dna test betaal waaruit blijkt wie de vader is (wel kwpn niet goedgekeurde hengst, was een ongelukje). Maar Wiz is een goed paard geworden die prima verkocht zou kunnen worden. Met of zonder papier.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:35

dus ik kan mijn veulen zowel bij zangersheide als bij kwpn aanmelden??
ik dacht dat dat van het stamboek van de hengst afhing

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:40

mmm jah maar anya als je een veulen fokt een keertje en je wil hem jong verkopen dan is het wel fijn als ze een volpapier er terug van zou krijgen.

maar zo als ik het nu begrijp is het als ik mijn merrie met regb laat dekken door een ggh dat ze dan veulenstamboek krijgt.
en dat ze dan gewoon een vol papier heeft....toch...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:35

ja je gaat natuurlijk niet zomaar fokken. Maar het is NIET zo dat geen of blauw papier nu eenmaal niks waard is. Een goed paard blijft een goed paard. Ook zonder papier.

Maar ik zou ook geen stamboekpaard met een mooi papier en verrotte gangen kopen. Op een papier kun je niet rijden.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 17:21

nee inderdaad dat snap ik.
maar er was tegen mijn gezegd al dat het niet verstandin was om te fokken als ze ook gewoon weer blauw papier krijgt. want dan kun je hem eerst beter inrijden en dan verkopen.
en je paard papieren heeft en een goede gang heeft verkoopt het geloof ik makkelijker.
al maakt mijn dat niet heel veel uit. of het wel of geen papieren heeft. maar was gewoon erg nieuwschierig. want duurt toch nog wel even voor dat ze ooit drachtig mag worden van mijn :P ze is nog maar 2 hihi

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:40

het is raar maar waar, er zijn nu eenmaal mensen die paarden kopen op papier en niet om het paard.
ik zelf geef niet om een papier maar als je echt wilt fokken is (helaas) een paard met papier intressanter dan zonder.
aan de andere kant ook wel begrijpelijk, je weet dan ook meer over de hengst.

dus voor fokken is het wel belangerijk voor iemand die een goed paard wil hoeft een paard niet persee een papier te hebben .

wel is het zo dat ook een blauw papier aanvragen soms wel zin heeft omdat je dan zwart op wit (blauw) hebt staan wie de ouders zijn etc.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 17:15

jah dat snap ik en het gaat mijn ook niet om het fokken van paarden :)
maar ik zat te denken om haar volgend jaar na het beleren om haar dan te laten dekken.
maar omdat ze bij iemand anders op stal staat. en ik geen zin heb om 3 jaar lang elke maand voor 2 paarden te moeten betalen :P dat gaat niet echt lukken.

en als je papier dan toch een redelijk papier heeft dan verkoop je er misschien toch makkelijker.

en toevallig weet ik van mijn merrie wel alles van haar vader en moeder. omdat ik die allebij heel persoonlijk ken.
dus dat is voor mijn met dit paard ook een voordeel. weet ook niet of ik dan zo maar zo paard had gekocht