Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:ElCid schreef:
Nu al afgespeend, nog geen 4 maanden oud!!!!???
Onvoorstelbaar!
Rawaat schreef:
Had je de moeder gezien, had je ZEKER begrepen waarom hij er is afgehaald. Ik denk dat het heel moeilijk is om zomaar zonder een situatie te kennen zulke commentaar te schrijven. Deze jongen is in top gezondheid.
(Spenen kan volgens theorie al vroeger dan 4 maand)
ElCid schreef:
Als je een gezond paard wil kan dat niet, theoretisch kan er van alles; praktisch niet. Een veulen heeft nou eenmaal moedermelk nodig in alle (7!) fases en zou, ideaal gezien, zelfs tot 11 maanden bij de moeder moeten blijven. Als de merrie ziek is kan ik me voorstellen dat je het risico wil nemen maar het is niet gezond voor het veulen omdat het dier daardoor gezondheidsproblemen kan krijgen omdat het belangrijke voedingsstoffen, die alleen in moedermelk zitten, mist.
Nee, ik heb de moeder niet gezien, maar op die leeftijd spenen is te vroeg, ik zou zelf nooit eerder dan 6,5 maand spenen. Maar in uitzonderings gevallen kan een dergelijke noodgreep aan de orde zijn!
Je zal zelf wel weten waarom en het op de beste manier hebben opgevangen, ik wens de kleine een goed nieuw thuis en een goede gezondheid toe, evenals de merrie!
).
De kittens van 8 weken hebben dat allemaal niet, maar sabbelen /treden wel bijna allemaal op je kleding als ze lekker op schoot zitten, dat lijkt me ook een teken van te vroeg bij de moeder weg.
jorik schreef:Wat betreft de kittens die asociaal gedrag vertonen, ik ben zelf dierenartsassitentie en kan je vertellen dat het geen donder uitmaakt of meneer of mevrouw te vroeg of langer bij mams is geweest. Ik vind dat dat echt een kwestie is van opvoeden. Ik heb een kater die met 6 weken bij de moeder weg is gegaan en zijn "zus" Die later bij het zelfde nestje is geplaatst heeft tot ruim 12 weken in dat nest gezeten en beide zijn goed opgevoede katten.