Nakomeling van IXION

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

man73

Nakomeling van IXION

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:56

Ik ben op zoek naar mensen die een nakomeling hebben of kennen van de hengst Ixion, liefst kruising met merrie Ramona x. Mijn paard heet Idool en is uit '88, NRPS ruin.
Laatst bijgewerkt door man73 op 27-04-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Re: Afstammeling van IXION

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:59

Bij ons op stal staat een ixion merrie :D ZZ-licht startgerechtigd :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:00

Mijn zusje en ik hebben samen een Ixion afstamming. Het is een merrie, Ixion x Principaal. Ze heet Nikay en is uit 1995.

Het is een veelzijdige merrie, ik ben met haar M2 dressuur, L springen en B sgw. Ze heeft een langdurige blessure gehad maar we zijn nu weer lekker op weg en hebben weer wat dressuurwedstrijden gestart! Ik hoop dat ik de tweede helft van dit seizoen weer wat SGW's kan gaan rijden, dat is toch wat we beiden echt het leukst vinden!

man73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:49

Bedankt voor jullie snelle reacties. Zijn het ook zulke stront eigenwijze paarden? Zoals die van mij...

Karen1987

Re: Nakomeling van IXION

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:52

Bij mij op stal staat ook een Ixion-merrie, geen idee wat de andere afstammeling is. Het is een pony van 18 jaar ofzo. Het meisje die haar nu rijdt is in 1 jaar van de B naar de M1 gereden, daarvoor is ie altijd recreatief gereden... Het is wel een stronteigenwijs beest.. Met springen wordt ze zo heet en rennerig dat het eigenlijk niet helemaal verantwoord is.. Het meisje kan het gelukkig goed, dus dat wordt steeds beter!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:08

HIhi die merrie bij ons op stal heeft apart veel humor, en is een vreselijke merrie op de wei...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:23

__PSM__ schreef:
Bij ons op stal staat een ixion merrie :D ZZ-licht startgerechtigd :D

dat is de tante van ais :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:27

man73 schreef:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Zijn het ook zulke stront eigenwijze paarden? Zoals die van mij...

ze hebben een hele eigen karakter.

Ik heb er meerdere gereden.

Ik heb nu (eigen fok) een saros van 't Gestelhof x Ixion.

Hij is wel heel braaf hoor, alleen bepaalde dingen kan hij toch wel net zo doen als zijn moeder. :D

Die paarden die ik toen reed hadden eigenlijk allemaal de 1 meer dan de ander dat ze bv tegemoet komende paarden wat eng vonden.
Wel eigenlijk allemaal vrij veelzijdig in het werk, dus dressuur en springen en heerlijk boscrossen :D

Stront eigenwijs geen idee, wel erg bijdehand en intelligent naar mijn idee.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:49

Ik heb een Special D X Ixion (moeder heet Rytea)

man73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 10:05

Wat voor een paard is het? Ook bijdehand en intelligent? Zoals blijkbaar meer nakomelingen van Ixion?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:44

Wat doet jouw paard dan man73?

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:46

De Ixion die ik heb gehad is oprecht het meest geweldige paard wat ik ooit onder mijn kont heb gehad. Niet de makkelijkste, maar ze als het erop aankwam ging altijd voor de volle 100% en meer voor me. Ontzetten intelligent paard ook met een gouden hart.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:49

tamtam schreef:
De Ixion die ik heb gehad is oprecht het meest geweldige paard wat ik ooit onder mijn kont heb gehad. Niet de makkelijkste, maar ze als het erop aankwam ging altijd voor de volle 100% en meer voor me. Ontzetten intelligent paard ook met een gouden hart.

dat is ook weer waar idd.

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:59

Ook ik ben trots eigenaar van een Ixion merrie, uit '97. Ze liep bij de vorige eigenaar Z1 met wp. Ze is ontzettend gevoelig, zeker niet eigenwijs, maar het maakt haar dus niet de makkelijkste. Intelligent zeker, dat maakt haar een superfijn en allround paard.

man73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:17

Ehh mijn Ixion (Idool uit '88) heb ik 8 jaar geleden van een vriendin gekregen die hem van de slacht heeft gered vanwege weven (ongelovelijk he, dat ze een paard daarvoor naar de slacht doen). zij had geen tijd. Hij was alleen western gereden. Ik heb jaren aangerommeld met hem, ik had heel weinig ervaring, alleen op manege gereden. Pas sinds 2 jaar met een goede instructeur is hij beter gaan lopen. Hij is nu 22, ik zou best met hem kunnen gaan starten (in de B dan!) maar hij is natuurlijk een beetje oud. Ben bang dat hij een hartaanval krijgt! Ik ben super aan hem gehecht. Hij is dominant maar ook intelligent en een groot gevoel voor humor. Af en toe een behoorlijke driftkikker. Het laatste jaar heeft hij in de gaten dat meewerken hem meer oplevert en gaat hij best aardig lopen!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:32

ik heb een 15 jarige ixion ruin, die van mij heeft echt een super karakter echt een lieverd. hij is ook een echte allrounder!

Kybi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:01

Hallo,

Ik heb een merrie gehad met moeder ramona x en vader ixion. Zij was met mij Z springen ( we sprongen gemiddeld 1.60m ) bij vorige eigenaresse M2 dressuur.

Erg hete pittige merrie, soms tikkeltje gemeen en sloeg alles van haar af wat in de buurt kwam, op stal een draak maar op buitenrit een schat van een paard erg vertrouwd. Op wedstrijd erg heet en kon driftig worden maar was altijd goed controle over te houden.

Helaas is zij verkocht door ongeluk die we samen gehad hebben en totaal vertrouwen in elkaar zijn kwijt geraakt.

Ben een poos opzoek geweest naar haar maar ik kan haar niet meer vinden. Haar naam is op nrps papier April Love en ze is een anglo arabier. stokmaat. 1.55, koffievos. Ze zal nu rond de 20 jaar zijn.

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:50

Ik heb een Ixion ruin (van Ixion x bedoel je toch? wat gegevens van hem staan hieronder), een zwarte genaamd Sandor (officieel 'I am Sandokan').
Hij is lief, gevoelig en heeft karakter, wat samen met mijn eigen problemen voor een moeizaam traject zorgde.

Als ik niet lekker in mijn vel zit, zie je dat direct terug in hem.
Hij wordt er dan niet handelbaarder op en de wisselwerking tussen ons maakte het tot een hoop gestress en weinig genieten.

Gaat nu al een tijd beter gelukkig, doordat het met mij beter gaat en ook omdat ik een rustige stal heb gevonden.
Hier staat hij tussen de merries in plaats van alleen ruinen en daar heeft hij een hoop lol mee.
Het is best wel een flirt, hij versiert ze allemaal en als er een onbekende merrie op stal komt dan zie je hem al staan stuiteren.

Wat ook fijn is hier is dat er weinig stress op de stal is.
De vorige was dat wel veel en dat pikte Sandor dan op en ik ook en gingen we weer hyper.

Hier is ook voor het eerst dat ik hem stil kan laten staan.
Op de andere stallen trippelde hij aan een slap halstertouwtje rondjes om je heen.
Hij wil wel heel graag bij je blijven en samen wat doen, maar lijkt af en toe wat teveel energie te hebben.

Ik ben gek op hem en ook al gaat het niet altijd erg efficient, we hebben veel lol samen.
Hij is absoluut geen saai paard en je kan met hem lachen omdat hij zelf zoveel dingen verzint.

Dan ziet hij op het erf iets nieuws, en schakelt naar de "Wow gaaf, een sinterklaaskado!!"-stand.
In volle vaart erop af.
En dan 3 meter voor hij er is.. "uhm ga jij voorop? misschien is het toch wel een beetje eng.."
Dan gaat die staan snuiven en voetje voor voetje dichterbij, want hij wil het wel doorgraag inspecteren.
Loop ik er naartoe en frummel wat aan het nieuwe ding en dan komt die ook mee kijken en neemt hij de inspectie weer over.

Je ziet hoe hij zijn best doet en dat maakt ook dat ik erg trots ben op al zijn prestaties.

We rijden geen nivo, ja B misschien, maar zou geen wp kunnen rijden nog.
Ik wil wel graag verder dressuren en hij is lenig zat.
Hij is dol op springen, maar wel onvoorzichtig met het hout.
Met een grote glimlach springt hij de hele boel omver.
Daarna moet ik hem goed controleren of hij draait gelijk om en springt nog een keer over de puinhoop die eerst een hindernis was.
Als we dan stoppen dan staat hij heel fier met een blik van "ben ik niet geweldig?!".

Ik vond dit nog over de hengst Ixion x:

AA STB 83*2, geb. 24-05-1980, stm. 1.65 m, schimmel
Percentage Arabisch bloed: 17,80%

stap: V
draf: V
galop: G
dress.: O
vr.spr.: V
parc.spr.: G
steeple: G
kar: V
gedr.: O
alg.indr.: V

Eigen prestaties
Ixion x heeft Z-dressuur gelopen en in de klasse M gesprongen.
Naar aanleiding van de prestaties van zijn nakomelingen heeft de hengst in 1997 het predikaat prestatie-fok gekregen.

Nafok
Ixion is zowel bij NRPS als KWPN veelvuldig ingezet voor de fokkerij van prestatiepaarden.
Veel kinderen van Ixion x tonen, naast een sterk en eigenzinnig karakter, een onmiskenbare aanleg voor de spring- en eventingsport, en bereiken daarin, mede door hun vechterskarakter, goede resultaten.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:49

Ik heb ook een Ixion gehad. Ik weet zeker: zo'n geweldig paard ga ik nooit meer krijgen.

Hij zette zich altijd 200% in, was super slim, dacht tien stappen voor je uit maar ook met je mee, heel eerlijk en een echte macho.

De mijne is in een kleine twee jaar van B naar het Z gereden, allebei zo groen als gras.

Hij was niet altijd even makkelijk, alles moest volgens zijn regels, maar als we dezelfde taal eenmaal spraken, konden we samen alles aan.

Als ik erdoorheen zat, knapte hij mij op, en andersom (al had hij maar weinig van die momenten)

Mijn Ixion, mijn witte vuurbal. Echt een topper!

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:10

O wat leuk, eindelijk iets gevonden over Ixion eigenaren.
Wij hebben sinds september 2010 ook een Ixion nakomeling.
Hij is van 1998 en is tot vorig jaar hengst geweest en heeft ook gedekt. ;)
Nu is hij omgeschoold tot rijpaard en de bedoeling is dat we volgende maand officieel gaan starten.
Hij lijkt erg cool, maar is erg gevoelig. Gaat bij stress weven en luchtzuigen! :(
Maar als hij rust en regelmaat krijgt is dit eigenlijk weg. :j
Is superlief en aanhankelijk, erg mensgericht, en gaat voor mijn dochter door het vuur!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 02:23

foto? :D

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:51

Ik had al een reacitie geplaatst over mijn Ixion ruin maar nu vroeg ik het me toch af: Zijn jullie Ixion paarden ook zo ontzettend slim en humoristisch? Ik kan me dood lachen om mijn paard, je kan alle knopen uitproberen met zn halstertouw, maar hij krijgt ze altijd los, en hij heeft van die ogen als ie iets stouts doet en hij kijkt je aan dat je hem gelijk vergeeft <3

Verder kan mijn Ixion ruin ook ontzettend goed springen, en is ook leuk in de dressuurring, hij heeft vroeger M gesprongen en L2 dressuur gelopen, toen is ie verkocht en manege paard geworden, nu hebben wij hem en zijn aan het opbouwen met de dressuur in de B, hij blijft hier zeker weten zijn hele leven!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:03

Ja mijn Ixion was ook hyper intelligent. hij wist altijd precies tot waar hij uit zijn stal mocht komen, en probeerde mij altijd op de kast te jagen door dan toch even met zijn ijzer tegen de drempel te tikken om vervolgens heel onschuldig te kijken : ik ben er niet overheen gegaan hoor
ik heb een speciale knoop moeten bedenken zodat hij niet los kon komen.