Veulen heeft het (te?) warm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anarya

Veulen heeft het (te?) warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 14:08

Sterre is op 27 januari geboren met een flinke vacht. Dat enorme pakket dons kwam haar toen goed van pas, met nachtvorst en guur weer. Nu het wat beter weer is heeft ze het erg warm. Ze staat nu 24/7 met haar mama en tante in een wei met schuilstal. Ik zie haar regelmatig in die schuilstal staan, ik denk vanwege de schaduw. Bij haar hals en borst is ze wat klammig van het zweet. Ze laat nog geen echte tekenen van verharen zien, hoogstens de twee centimeter rond haar ogen heeft ze nu nieuw haar.

Hebben jullie een idee wanneer je kan verwachten dat een veulen gaat verharen?
Hoe weet ik of ze er echt last van heeft dat ze het te warm heeft?
Moet ik Sterre helpen door wat haar te verwijderen (scheren?)

Alvast bedankt voor de tips!

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:21

ik zou nog even wachten met scheren totdat het wat warmer wordt. Het weer is nog niet stabiel genoeg ('s nachts te koud).
Nu het deze week weer kouder wordt, zal ze niet meer zo snel zweten. Het waren natuurlijk weer uitschieters deze week.
Als ze het warm blijft houden, scheren, en dan een deken op voor 's nachts. Succes verder

Anarya

Re: Veulen heeft het (te?) warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:17

Bedankt voor je reactie!
Prompt is het weer slechter geworden en mevrouwtje is begonnen met verharen! Voorlopig komt er dus inderdaad geen scheermachine aan te pas :)

Fleuribelle

Re: Veulen heeft het (te?) warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:33

Mijn veulen is 1 maart geboren, Hij is al wel begonnen met verharen. Een aantal dagen geleden had hij het ook erg warm. stond helemaal nat van het zweet in de wei. Nu het wat kouder is heeft hij nergens meer last van. Goed om te lezen dat het veulen nu is begonnen met verharen. Ik zou haar zeker niet scheren.