Finn is geboren westpoint of wittinger x Goodtimes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poesnoes

Finn is geboren westpoint of wittinger x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:21

Vanacht 25 april is mijn merrie bevallen van een hengstveulen. De merrie had ik weer uitgeleend aan iemand die dat vorige jaar ook had gedaan maar toen helaas een 2ling gekregen die het niet hebben overleeft.
Na wat gedoe had ze de nieuwe dekken cadeau gekregen. Nu is alleen het probleem dat ze 2 keer was geinsemineerd door 2 verschillende hengsten. Eerst door Westpoint en toen door Wittinger daarvan had ze de dekking. Dit hoorde ik dus vandaag nadat ik het veulen bewonderd had en zag dat het een vos was en dat dat eigenlijk niet echt mogelijk is dat Wittinger dus de vader is. Dit wordt nu verder uitgezogd.

Nou bewonder Finn een Westpoint of een wittinger x Goodtimes. Ze stonden al lekker buiten. Mams is lekker bescchermend ik mocht niet echt in de buurt komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mwmw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 00:04

Het is heel goed mogelijk dat het veulen van Wittinger is hoor.
De moeder van Wittinger is vos dus hij draagt zeker de vosfactor. Maar bij gebruik van twee hengsten in opvolgende hengstigheidscycli is dna onderzoek sowieso verplicht bij het kwpn. Zelfs al kan het veulen qua kleur maar van 1 van de hengsten zijn. Dit brengt dus altijd extra kosten met zich mee.

Maar van wie het ook is, ik zeg 100% Wittinger VDL als ik hem zo zie, gefeliciteerd met een gezond veulen!

Lilliputter

Re: Finn is geboren westpoint of wittinger x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:50

Gefeliciteerd met dit hoogbenige veulen!! Durf niet te gokken welke hengst, maar dat is zo onderzocht :j

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:31

Ja ze gaat het ook gelijk onderzoeken.

Helaas gaat het nu niet zo goed met de merrie. Had vanmorgen koorts en wil niet eten. Nu is de koorts wel gezakt gelukkig.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:42

Wel een mooi veulie!!
Wat vervelend dat het wat minder met mams gaat!!
Hoop dat ze snel opknapt!!