Gister is dan eindelijk Iris haar veulentje gekomen, wij werden naar huis gebeld door
mijn vader. Ik had mijn mobiel weer eens boven laten liggen, dus mijn vader schreeuwd
door de telefoon waar is je mobiel je bent gebeld door anneke, Iris is aan het smijten!
Dus ik heb snel mijn moeder mee gesleurd en we zijn er supper snel naar toe gereden.
Ik zag haar al staan in de tuin, het veulen was er net uit. Ik mocht kijken of het een merrie of hengst was want als het een merrie was zou ze naar mij vernoemd worden.
De eigenaar heeft de helebevalling gefilmd dus die ga ik er vandaag even kijken. We hebben het veulen al redelijk snel
in een kruiwagen gelegd, omdat we vonden dat het voor te koud werd en ze nog niet kon staan
we zijn voorzichtig naar de stal gereden. zodra ze in de box was probeerde ze weer te staan (had ze in tuin ook al paar x geprobeerd)
in de box lukte het.
Toen begon de zoektoch naar de uier, was heel grappig om te zien.
Ik ben 's avonds nog bij die mensen gebleven en toen ik weg ging ging ik nog even kijken en Hester lag lekker te slapen, en het leek net een veulen van al meerdere dagen oud super lief.
Maar hier zijn dan de foto's:
Iris haar buik, ik geloof 2 weken voor bevalling

Moeder en dochter (vlies is net opgeruimd, volgend de jongste dochter 5 zat het veulen eerst in plastic.
)
knapperds.

kijken wat het is.

moeder en dochter.

lief kleintje met de lange benen.

een poging tot staan wat niet lukte.

Iris wou niet wachten tot de kruiwagen de box uit was. (ik weet dat ik niet goede schoenen aan heb maar het was even haasten.)

en mevrouw staat.

ze kwam al redelijk snel even kijken wat er buiten allemaal was.

knap koppie.

en we hebben de uier gevonden.

Dankjee dat jullie hebben gekeken.