1. Cream on Top

www.creamontop.nl
2. McJonnas

www.hs-meijer.nl
3. Milky Way G.F.

www.exclusiveequines.com
Waar gaan we heen, kleurfokkerij?
Jammer!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jackgirl schreef:De hengst geef niet alleen de genen door hoor, een veulen komt uit een combinatie .. niet enkel de hengst.
Jaimyliefje schreef:Tuurlijk willen mensen een leuk kleurtje fokken, er is zóóveel aanbod in hengsten en dan wil je toch het liefst een hengst die álles heeft? Dus de bouw, de gangen, het karakter, maar als je dan toch de keus hebt toch zeker ook het hoofd en de kleur?
Vind daar helemaal niets mis mee, en daarbij is het ook geen 'nieuwe' hype. Mensen vinden deze kleuren al héél lang mooi en er dekken al eeuwen hengsten met leuke kleurtjes.
Daarbij, als iedereen ineens een vos ter dekking zou hebben die lelijk gebouwd was, zou niemand het kleurenfokkerij noemen, terwijl ik persoonlijk vosjes juist erg mooi vind..
Rivaldo schreef:jackgirl schreef:De hengst geef niet alleen de genen door hoor, een veulen komt uit een combinatie .. niet enkel de hengst.
Maar deze hengst gaat geen goede dingen brengen...
http://www.hs-meijer.nl/catalogus/album ... as-big.jpg
Filmpje heb ik nog niet gezien, en ik bedoelde met dit topic wat Cayenne zei, had me even beter moeten verwoorden
en genoeg lelijke beesten gezien die de mooiste, best bewegende, shop topper veulens gaven...Rivaldo schreef:Jaimyliefje schreef:Tuurlijk willen mensen een leuk kleurtje fokken, er is zóóveel aanbod in hengsten en dan wil je toch het liefst een hengst die álles heeft? Dus de bouw, de gangen, het karakter, maar als je dan toch de keus hebt toch zeker ook het hoofd en de kleur?
Vind daar helemaal niets mis mee, en daarbij is het ook geen 'nieuwe' hype. Mensen vinden deze kleuren al héél lang mooi en er dekken al eeuwen hengsten met leuke kleurtjes.
Daarbij, als iedereen ineens een vos ter dekking zou hebben die lelijk gebouwd was, zou niemand het kleurenfokkerij noemen, terwijl ik persoonlijk vosjes juist erg mooi vind..
Maar krijgen we dan niet het vermeerderen verhaal? Ik heb toch echt liever een goed gebouwde doffe vos, dan een lelijk gebouwde palomino.
suuzepuus schreef:nou , mindin. als ik een 'goed'veulen wil fokken moet ik wel op kleur kiezen. mijn grijze haf wordt k nl niet geaccepteerd. dus blijft het beperkt kwa hengst keuze!!