Vader van Tanja is Métall, moeders vader Nuriel, een franse springhengst.
Tanja is 1,75m hoog, langgelijnd en wat plat in het kruis.
Onze keuze was gevallen op Ustinov....
Verder Indoctro of Numero Uno, en niet te vergeten Cantos.
Hengstenhouder gaf aan dat Ustinov niet veel toevoegd aan de draf, dus echt een springvererver is.
Hij verwees naar Numero Uno maar ook naar Van Gogh, welke ik een bloedmooi paard vind!
Mijn wederhelft wil in feite alleen maar een bewezen hengst gebruiken, de uiteindelijke keuze ligt daarna toch bij mij

Numero Uno spreekt mij persoonlijk niet zo aan, Indoctro is een topper maar toch...... gaat mijn voorkeur uit naar Cantos!
De nakomelingen lijken allemaal wel ver boven het hout uit te springen en hebben toch zeker ook knappe gangen.
Van Gogh is een plaatje en zou qua exterieur goed bij Tanja passen, het Libero H bloed vind ik ook geweldig.
Graag zou ik de mening horen van mensen die goed bekend zijn met de ins en outs van springhengsten.
Wij fokken pas sinds 2 jaar, hebben een leuke merrie staan http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=190697
uit een knappe stam waar zowel goede dressuurpaarden als springpaarden komen.
Tanja zelf is helaas niet voor de keuring gekomen en is daarna chronisch kreupel geworden, daarom staat ze nog in het veulenboek.
Haar eerste veulen is een Sandreo en is vorig jaar ster geworden. Haar tweede veulen is een Florencio en gaat dit jaar voor de keuring.
Wij hebben haar derde veulen gefokt, een hengst van Tuschinski van 1 jaar oud.
Nu heeft ze een merrieveulen van Krack C aan de voet.
Ik ben benieuwd naar jullie advies!
?