schijnzwanger??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

schijnzwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:45

Hoi,

Mijn shetlandmerrie (4 jaar)heeft ongeveer 4 maanden bij een veulentje gestaan die de moeder was verloren..hij kon niet bij haar drinken, maar het was meer voor de paardse opvoeding zeg maar(hij was 3 / 4 maanden oud...)
nu sinds 1 maand is mijn merrie weer thuis, en laatst haalde ik het vuil tussen de tepels weg, ineens nattigheid op mn handen, hele dunne melk of iets...
vooor haar tepels is het ook redelijk gevuld(zijn dat de melkklieren?)ze is ook vrij dik, maar toendertijd is de DA er geweest en zei dat ze nog bij het veulen kon blijven(hengst)en dat hij nog lang niet vruchtbaar was(hij begint nu pas balletjes te krijgen)
we hebben wel gezien dat hij erop probeerde te gaan, maar ze schopte hem dan altijd weg...
kan het nu zo zijn dat ze schijnzwanger is, ik weet neit of dit vaker voorkomt?
ze is nog hengstig geweest, 2 weken geleden denk ik, mijn buurman denkt dat het misschien daardoor komt dat ze wat gezwollen is voor de uier...
ze zou niet echt drachtig kunnen zijn lijkt me, want dan zou ze veeeels te vroeg zijn..

heeft iemand hier ervaring mee?(hou het wel aardig, ik wilde haar toendertijd weghalen, maar omdat de Da zei dat het geen kwaad kon haar toch nog 1 maandje laten staan voor het veulen, die werd helemaal gek als hij alleen moest zijn...)
op mijn profiel staan nieuwe foto's, om een beetje een idee te krijgen hoe dik ze is, ze krijgt nog gewoon te eten zoals altijd(hele dag door hooi en 2x per dag 2 harde broodjes en een handje brokjes) en wordt niet op gras gehouden..

Groetjes!

ijsklontje

Re: schijnzwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:55

Ik zou zo veel mogelijk van het uier afblijven.

Ik heb het vergelijkbare met mijn merrie. 2 Jaar geleden heeft zijn een veulen gehad. Nu dit jaar tegen haar eerst hengstigheid kwam er ook wittig doorzichtig vocht uit haar uier. En niet een enkel drupje, maar gewoon stralen. Verder nu nergens meer last van. Het kan, maar kan weinig kwaad.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:45

Ik heb ook eens een merrie op stal gehad toen bij de buurman een veulen geboren werd zij ook melk ging geven zelf had ze wel 2jaar daarvoor een veulen gehad ze had toen ze kwam geen uier en toen in juni het veulen werd geboren bij de buurman ging ze melk geven heel appart vond ik maar heb het zo gelaten en toen merrie en veulen naar duitsland gingen droogde het uier weer netjes op. Heb er niet aan gezeten heb het gelaten voor wat het was.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:41

Ooh okej, maar ze is ook echt dik nu en een hangbuikje eronder, ook ontzettend chagrijnig naar iedereen toe en heeft me gister zelfs gestampt toen ik haar buik voeldeXD (normaal kan ik echt ALLES bij haar, en nu is het gewoon echt een kreng...)ze is vorig jaar een aantal keer ontsnapt en stond in de buurt wel een shethengst...maarja dat weet ik verder neit of ze daar ook bij is geweest...
ik denk dat ik voor de zekerheid een echo laat maken...