ik sta op het punt om er 1 te kopen maar ik wil graag weten of het fijne paarden zijn om te rijden en een beetje een karakter schets.
thanx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, als 4-jarige heeft die merrie een veulen van Calvados gehad en deze is op de veulenveiling in weert (limburg) verkocht aan de stal van Passoa
. Dit jaar gaat onze Nimmerdor merrie weer bij Concorde

De Concordes die ik heb gekend waren gemeen en hadden een steekje los in de kop
. Konden super springen ja! Dat geef ik meteen toe. Hoewel ik er ook één heb gekend die liever door de hindernis liep... Maar ja, kleinigheidje blijf je houden.
. Concorde staat bij mij in hetzelfde lijstje als Animo... Das dus de verkeerde lijst. Ze hebben ook vaak 1 platte en 1 smalle hoef, en dit wordt ook vaak doorgegeven. Ik had een afstammeling van Limbo (das dus een Concorde) en zelfs in die generatie zaten nog die twee typische hoefjes. Maar ze kunnen wel heel mooi zijn! Het is maar net wat de moederskant is... Carri schreef:de merrie heeft geen predikaten. Wij hebben haar als veulen in Nederland gekocht. Ze komt wel uit een goede stam met meerdere goedgekeurde hengsten en Z springpaarden.
Wij hopen op een merrieveulen!

Ik heb er ook heel veel gereden en ben echt totaal genezen.