gezocht: Dierenarts voortplantings begeleiding....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kalicha

gezocht: Dierenarts voortplantings begeleiding....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 17:26

Weet niet of dit hier helemaal goed staat.. zo niet sorry..

Maar hier dus mijn vraag, ik ben sinds een half jaar verhuisd naar Langenboom, bij Uden in de buurt. Nu wil ik merrie weer laten dekken van het voorjaar, alleen ik heb helemaal geen idee welke (goede) dierenartsen hier in de buurt zitten, die ook nog eens het hele traject van voortplantingsbegeleiding van je merrie doen, dus eisprong controleren, scannen, insemineren, enz..
Ik wil de merrie aan huis houden, ze heeft een gronisch probleem waar dus extra verzorging bij komt kijken, het is niet handig als ik haar dan bij een KI station zou stallen. Moet dus ook nog eens een arst zijn die het gewoon aan huis komt doen.

Van de week is haar veulentje na 10 maanden dracht helaas dood geboren, om haar toen helemaal na te laten kijken heb ik Frans Arts uit Zeeland erbij gehad, op zich wel een fijne arts zo. Maar ik kan verder niets over hem vinden of hij ook voortplantingsbegeleiding doet.

Zou graag van jullie zo veel mogelijk adviezen/meningen/ervaringen willen wat een fijne arts is, hier in de buurt en die ook nog eens de hele begeleiding van mijn merrie kan doen..

Alvast bedankt..

Pauline

Re: gezocht: Dierenarts voortplantings begeleiding....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 00:20

In Someren zit een groot veterinair Centrum, is dat te ver weg voor je?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:44

D.A.C. 'De Peelhorst'
Lokatie Uden:
Drossaard 11
5403EV UDEN
Tel:0413-251159
Voortplanting/ Gynaecologie
De controle op hengstigheid, het bepalen van het juiste tijdstip voor inseminatie met vers of diepvries sperma en controle op dracht tijdens het dekseizoen is al vele jaren een belangrijke activiteit. meer >>

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:37

In Someren doen ze inderdaad wel heel veel met voortplanting etc, dus ze kunnen je daar vast bij helpen :j

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 23:19

Hey meiden,

Bedankt, ik zal eens bij de peelhorst gaan informeren.. someren is een hele goede kliniek inderdaad, maar helaas is dit veel te ver weg, is ruim een uur rijden bij mij vandaan... gaat m helaas niet worden..

groetjes