[TI] Help !!!! Nieuw zadel voor Vanner/Drumhorse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Help !!!! Nieuw zadel voor Vanner/Drumhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:29

Wie o Wie kan mij helpen ???

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn 4 jarige vanner/Drumhorse...
Ik heb op het moment een Kent & Masters Koudbloed veelzijdigheids zadel en deze past niet meer en is ook niet meer passend te maken op hem (zadel is te koop )
Deze heb ik vorig jaar aan laten meten en heb er 2 keer mee gereden door een val heb ik mijn rug gebroken en zodoende is dit zadel dus tot op heden niet meer gebruikt.

Ik ben nu het rijden weer aan het oppakken maar mijn reus is uit het zadel gegroeid en heeft ontzettend schoft ontwikkeld.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw zadel.
Over 1 week komt de zadelmaker weer even langs met wat zadels waaronder een crown maatzadel..

Nu is mijn vraag zijn er mensen die nog een aantal merken zadels weten die op een groot grof paard met schoft en een erg korte rug gaan passen ??? ik wil wel graag een STOER zadel omdat het anders in het niets valt bij hem.

Alsvast bedankt.
Groetjes,
Mandy

8nnemiek

Re: Help !!!! Nieuw zadel voor Vanner/Drumhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:33

Barefoot :j
Of een ander boomloos zadel.
Een 4-jarige tink gaat nog flink groeien, dus als je niet over een jaar weer een nieuw zadel wil kopen dan is een boomloos zadel ideaal :)

En het staat ook lekker stoer :D
Heb zelf een barefoot arizona, maar je hebt ook dressuur-modellen en veelzijdigheid en trail en spaans nog veel meer :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:34

ik zweer ook bij de barefoot, heerlijk!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:38

Is dit ook mogenlijk voor een zeer rond paard en een ruiter met stevige bovenbenen en benen die niet zo lang zijn ??

van een Barefoot ga je al wijd zitten wordt het dan niet te ???

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:42

Ken meerdere zwaarder gebouwde mensen die een barefoot op hun ronde tinken of trekpaard hebben liggen :j
En je hebt ook kortere fenders als de standaard fenders te lang zijn.
Ik zou alleen met een krukje opstappen, barefootjes kunnen nog wel eens wat makkelijker schuiven als ze nog niet zijn ingereden op een rond paard, maar sowieso ook beter voor de rug van paardlief :)

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:44

Opstappenmet een krukje wordt hier sowieso gedaan.

Kan ik alle barefoot's op proef krijgen of alleen enkele ?
en wat zijn de koste daarvan ik kan namenlijk internet niets vinden...

Oja de startreck zadels wat vinden jullie daarvan ?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:48

Ik heb echt zo'n oer-type Tinker van formaat rond, breed en kort in de rug, en die rijd ik ook met een Barefoot (London). Dit nadat hij uit mijn Kentaur dressuurzadel gegroeid was. (boommaat 34).
Ik ben zelf 1.83m dus echt geen vlieggewichtje, en ik pas er ondanks mijn stevige billen prima op :j
Ik heb wel de XXL pommel er in laten zetten.

Als ik ga kijken naar mijn andere Tinker, die chique en meer "paard" is, dan past dat Barefoot weer veel minder er bij, daar ligt diezelfde Kentaur als een huis op :)

Barefoot is echt aan te raden, zeker omdat je Tink nog in de groei is!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:50

Ik vond een barefoot dan weet niet fijn op mijn ronde haflinger :+ Ik rijd heel fijn op mijn ghost zadel (zijn ook heel stoer te maken door de verschillende types en kleuren) en mijn massimo past goed, beiden zijn erg geschikt voor jou type paard en jou type uiterlijk als ik het zo lees :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:51

Hier bij 'TESTZADEL' staat alle info over de barefoot zadels die je kan testen :)
http://boomloosrijden.nl/cindex.html
De meeste modellen kun je testen, maar niet allemaal inderdaad. Voor zover ik weet hoef je alleen de verzendkosten te betalen (11 euro was dat destijds)

Startrekk heeft goede kwaliteit zadels, maar ze zijn niet 100% boomloos, ze hebben een kopijzer, dus je kan nog steeds problemen houden met de breedte. Ik weet niet precies tot welke breedte ze gaan. Volgens mij zijn er 5 maten, van xs tot xl.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:56

ik heb dus ook een koudbloedzadel van Kent & masters, alleen die van mij heeft een vierkante lepel, ik weet dat de warmbloedversie een ronde lepel heeft..

weet je zeker dat de zadelpasser je een goed zadel heeft aangepast? ik heb namelijk een net 4 jarige tinkerxfries met extreme korte rug, rondgeribt, geen schoft en flink in de groei..ik kwam toch uit op dit zadel omdat het zo goed aan te passen is en het is nu al 1x aangepast maar zal over een half jaar weer moeten..

barefoot en alle andere boomloos ging niet werken voor mijn paardje, hij liep er totaal niet fijn mee..met kent en masters loopt hij super!ik heb deze via Superhorse in Breda, MSF consultante

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:59

Er is een centraal Tinkerzadeltopic, voor dit soort vragen: [TI] [Centraal] Tinkerzadel topic

Je zult de melding krijgen dat er langer dan 2 weken niet in het topic gepost is, maar die mag je negeren :)

Hier een slotje.