Ik zelf ben trotse eigenaar van een tinker..Maaaar!!!! nu gaat het even over en haflinger.
een prachtige lieve haflinger van 3 jaar oud.
Hij is net geruind en staat sinds paar dagen bij ons op stal.
Hij heet officieel Nango maar de eigenaresse heeft hem Romin genoemd.
zij is vreselijk bang voor hem en geeft ook aan dat zij helemaal klaar is met hem..
zijn vader is Nassau dus best leuk en zijn moeder (geen idee maar ook wel een bekende haflinger)
zij zegt dat hij altijd steigert en haar wil aanvallen ze durft hem ook niet aan te halen of iets..
ik dacht eerst dat ze een grapje maakte maar idd ik zette hem op stal en hij deed niets. IK liep even weg en ik hoor vreselijk gehinnik.
ik liep de stal in en ik zag dat Romin steigerde.
ze was erg bang. Ik heb stom wijs eigenlijk alleen hem gekalmeerd.
zij vroeg aan mij of ik haar de komende tijd met hem wilde helpen.
nou dat vond ik goed want op mijn tinker kon ik nog niet rijden omdat hij net zijn entingen heeft gehad..
Ik loop steeds met hem in de bak en hij volgt mij overal heen. waar ik ga, gaat hij.
best bizar maar wel erg leuk..
stiekem ben ik verliefd op hem maar ik mag mij niet gaan hechten want ik weet dat hij niet van mij is..
mijn vraag is wat kan ik nou doen om dat steigeren tegen te gaan.
hij krijgt van mij gewoon een mep als hij het doet en dat weet hij meteen dat hij fout zit.
maar als ik hem wil longeren blijft hij stok stijf staan. hij vlgt mij wel, alleen zelf lopen doet hij niet..
wie heeft er tips..
zie hieronder Diesel en Romin

Ze blijven eigenwijs, sterk en wilskrachtig. Maar nu zijn we een team en werkt zijn karakter in mijn voordeel. Maar ook ik heb met angst op zijn rug gezeten. Als je niet wil/kan doorzetten is eigenlijk geen enkel paard geschikt. Je moet wel de rol van leider op je willen nemen.