overschrijven/op naam zetten? lid AVS?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

overschrijven/op naam zetten? lid AVS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 17:27

Als ze goedgekeurd wordt zal ik binnenkort in het bezit zijn van een arabisch volbloed merrie. :)
Nou begreep ik dat als je het paard op jouw naam wilt laten zetten, je ook lid moet zijn van het AVS (voor 70 euro per jaar). Op dit moment heb ik daar geen behoefte aan, ik heb geen plannen om keuringen/shows te lopen, te gaan fokken etc.
Hoe zit dit precies? Ze zou op de naam van haar fokker mogen blijven staan, maar waarmee toon je het eigendomsrecht aan.. de papieren of het paspoort? Hebben meer mensen dit zo gedaan en is het verstandig?

Is het ook mogelijk om lid te worden van het AVS, paard over te schrijven en volgend jaar het lidmaatschap weer op te zeggen?

Wie kan mij helpen? :D

Ragdollcat

Re: overschrijven/op naam zetten? lid AVS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:31

Vroeger had ik het ook zo gedaan, op mijn naam gezet en voor 1 jaar lid zijn daarna het lidmaatschap opzeggen.

Dat kan en het mag.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:54

Ireen_ schreef:
Is het ook mogelijk om lid te worden van het AVS, paard over te schrijven en volgend jaar het lidmaatschap weer op te zeggen?

Dat kan sowieso. Waarschijnlijk kun je haar ook wel overschrijven zonder lid te worden, maar dan zal het wel duurder zijn. Gewoon even het stamboekbureau bellen, dan weet je het zeker. ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:56

Ireen_ schreef:
Ze zou op de naam van haar fokker mogen blijven staan, maar waarmee toon je het eigendomsrecht aan.. de papieren of het paspoort?

Geen van beide. Eigendomsrecht toon je alleen aan met een kwitantie van de betaling.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:03

Gewoon contact leggen met het AVS heb je een direct en helder antwoord voor terug.

Daarnaast raad ik het toch wel aan, lidmaatschap bij het AVS heeft ook zo zijn voordelen en is echt niet alleen bedoeld voor shows/keuringen :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 17:37

wat heeft lid zijn van het avs nog meer voor voordelen? Ik zal ze wel even bellen, op hun website staat dat je wel eerst lid moet zijn. Bedankt!

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:02

Overschrijven van een paard op naam kan alleen als je lid wordt van de vereniging (dus AVS). En zoals al eerder gemeld, is een stamboekpapier en paardenpaspoort geen eigendomsbewijs. Het AVS is ook een rijvereniging waar je voor dressuur en springen een startkaart aan kan vragen.
Je kan inderdaad ook overschrijven en dan voor 1 december je lidmaatschap schriftelijk opzeggen, er staat nergens dat je lid moet blijven.