Greenguard voor shetlander of andere graaskorf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM74

Greenguard voor shetlander of andere graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 10:51

Ik heb bij Agradi een HH graaskorf besteld, hij past wel maar ik vind het ten eerste erg belemmerend.
En de kwaliteit laat ook te wensen over, volgens mij krijg je echt schuurplekken van zo'n ding, zijn vrij dunne banden , er is er één die je zelfs moet knopen dus daar is hij dan ook al dikker. Zeker als ik hem veel om moet doen geen optie.
Ik vind de greenguard er wat vriendelijker uit zien en je kan hem om elk halster doen wat je wilt, lijkt me dan ook beter.
Maar wie gebruikt er bij zijn shet een greenguard of welke graaskorf bevalt goed?
Ik lees wel algemene info maar niet specifieck voor de kleintjes.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:53

Ik heb vorige week een graaskorf gekocht voor mijn shetlander... gaat prima, weet niet uit mijn hoofd welk merk het is... zal eens voor je kijken vanavond!!

Is overigens zo een....
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BaiNar op 17-04-10 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:54

Ik heb een graaskorf van de paardendrogist. En die vind ik voor mijn pony ook niet echt prettig.
Ze krijgt er een hele kale neus van en als ik hem iets lager hang, krijgt ze het zo voor elkaar dat ze de graaskorf naast haar neus krijgt.
Ik ben er geen fan van..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:51

:o Krijgt je paardje uberhaupt nog een sprietje gras binnen als hij zo'n ding omheeft ???
Ik vind het niks. :Y)

Nassie

Re: Greenguard voor shetlander of andere graaskorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:54

Ja, ze krijgen wel gras binnen. Maar alleen als het gras kort staat. Met hoog gras komt het er bijna niet tussen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:33

De mijne kan het ook met hoog gras.... ze krijgen alleen maar 25 % binnen van wat ze normaal binnen krijgen... Ik vind nl. een bevangen of dikke pony niks!! ;-)

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 01:11

Ja zo één had ik er dus ook besteld en even omgedaan. Maar het lijkt me vooral zomesr met warm weer vreselijk om aan te hebben, dus ga toch maar voor de greenguard denk ik, samen met een goed halstertje dat het in ieder geval zo comfortabel mogelijk zit.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:15

ik heb zo'n greenguard gehad, maar werkte helaas niet.
Mijn shet kreeg het voor elkaar om dat ding dan wel omhoog of omlaag te schuiven, dus hapte er mooi omheen :+
Jammer, want het zou een mooie oplossing zijn geweest.
Met een ander soort heb ik geen ervaring, hou dit dus even in de gaten ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:41

Ik heb een korf via natuurlijkruiterschap :) erg fijn ding. Kan het vastmaken aan een goedpassend halster en eventueel bontjes eronder doen als het schuurt.
Ze krijgen voldoende binnen door het gat onderin de korf. Die van mij heb ik nu 3 jaar en zie amper dat hij gebruikt is, terwijl ze hem toch veel om heeftt.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:04

Ik heb via marktplaats een tweede hans greenguard gekocht, zal laten weten hoe hij bevalt bij de shet

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:04

De mijne heeft hem nu een week om en het gaat prima!! Geen kale plekjes o.i.d. Binnenkort mag ie weer af, dan komt ze op een kaler stukje te staan...

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:25

Wat ik ook een nadeel vind aan de graaskorf, is dat ze helemaal niet vanzich af kunnen bijten als ze met andere paarden op de wei staan.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:29

Nassie schreef:
Wat ik ook een nadeel vind aan de graaskorf, is dat ze helemaal niet vanzich af kunnen bijten als ze met andere paarden op de wei staan.

Mijn tante is heul bijdehand... kan ook bijten met haar pootjes!! ;-) Maar haar weidegenootje komt niet in de buurt!! haha!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:32

Haha ja mijn pony kan ook goed uithalen, maar mocht ze een keer willen bijten dan kan dat ook niet.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:37

Ik denk dat je inderdaad ook even moet kijken hoe het paard in de groep ligt... Mijne staat met mijn jaarling dus ze is toch wel de baas... No problem!!