toch wel aanwezig. Maar misschien gaan dingen zoals werk en dergelijke wel sneller dan verwacht, en dan is de kans dat ze alsnog gedekt wordt tóch wel reëel. Maar ja, door welke hengst dan.. Ik heb zelf een hele duidelijke voorkeur voor ITS Thunder. Daar heb ik nou een bijna driejarige ruin van lopen, en hij is het helemaal. Groot, goed in het behang en een karaktertje..
Iedereen op stal is weg van hem, hij is zo lief als dat hij groot is (1.60-1.65 op dit moment
) en mijn paps zonder paardenervaring wandelt er zonder moeite een uur mee. Aan de andere kant zijn er al best veel Thunderbabies, en foktechnisch gezien is het misschien interessant om een andere hengst te kiezen.
Eerst Jessie maar even voorstellen. Jessie wordt 14 jaar, is 1.55m hoog en opgenomen bij het ICS. Nooit echt op een keuring geweest, maar werd bij de thuiskeuring/-opname 'geprimeerd' met een hoge eerste premie, ze waren best onder de indruk van haar. Jessie is een paard met karakter, je moet haar overhalen om met je te werken. Jessie werkt niet vóór iemand, maar mét iemand. En anders.. tegen iemand
Ze is bomproof, goed te rijden in verschillende disciplines en lief voor kinderen. Haar verbeterpunten zijn haar rug, een hengst met een zwakke rug valt eigenlijk al automatisch af, of hij moet duidelijk (oudere!!) nakomelingen hebben waarbij de rug geen issue is. Daarnaast mogen haar gangen ruimer. Meer behang zou leuk zijn. Haar hals is perfect, dingen we ook niks op af. Haar maatje vind ik perfect, niet té zwaar maar ook zeker niet te licht. Ik wil géén licht, 'sporttypisch' veulen fokken! Echt de hoogte in hoeft ze ook niet, Flynn vind ik zelf alweer te groot
Hengsten kleiner dan 1.50 kunnen natuurlijk wel interessant zijn, maar kleiner dan 1.45 wil ik toch niet gaan.Dit is geen hele recente foto, maar geeft haar bouw wel goed weer:

En een enigszins recente foto van de andere kant:

Hoewel ze hier wel wat vet is
En voor wie hem niet kent, dit is Flynn:
http://i261.photobucket.com/albums/ii47 ... 1271257095
http://i261.photobucket.com/albums/ii47 ... 1271257171
Homozygote hengst zou leuk zijn, maar is zeker geen pré. Kleurtje maakt ook niet zoveel uit, bouw en gangen zijn het belangrijkst.
Nog één klein puntje, hoewel ik de meeste Tinkerhengsten wel bij naam ken, zou een link naar een website of foto wel fijn zijn
Sorry, ik zag de foto's en dacht gelijk:"Drum."

Ik heb zelf een groot zwak voor Thunder. Niet alleen qua looks, ik vind hem qua karakter fantastisch. Koel, lief en dekt ontzettend kalmpjes en gecontroleerd, gewoon aan een touwtje aan de hand.
Forrest bedoel ik