Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
In de zomer heeft hij echt een mooi kleurtje maar dat is ook meer de glans en in de winter eigenlijk een beetje het zelfde. Heb hem dit jaar voor het eerst geschoren maar doe ik volgend jaar niet meer. dekens gaan alleen maar kapot en vind hem ook wel schattig met zo een wollige vacht. 

. We hebben lang gezocht naar een hele donkere haf, helaas zei de fokker ook dat ze moeilijk te vinden zijn. We hebben dan maar gekozen voor andere, meer belangrijke factoren (gangen, karakter). Maar toch vind ik het jammer van die witte buik van Fried'l... we vallen nu eenmaal op donker. Carlijnnn schreef:wiepeke, ik vind niet echt dat jou haf een haf kleur heeft,
is het echt volledig haflinger?
wel erg bijzonder vind ik, persoonlijk vind ik het wel mooi

zij is het afgelopen jaar echt extreem veranderd qua kleur. Veel donkerder, lijkt zelfs een beetje wildkleur op haar benen en heeft een lichte aalstreep en het is toch 100% Haflinger (wel van het ouderwetse type). Ze is verder ook nog eens stekelharig dus heeft zo´n beetje alles
Ik verzorg haar nu bijna een jaar en ik heb haar echt extreem zien veranderen, zowel karakter als kleur