Na hoeveel dagen dracht is een veulen nou levensvatbaar ? Naar aanleiding van een topic , hier met een heel zware dikke merrie die ongeveer even ver is als mijn hele zware merrie ( die ca 21 mei uitgeteld is ) vraag ik me dus af of het nu 310 dagen is of 320 dagen dracht dat het veulen levensvatbaar is ? Geloof niet dat mijn merrie de uitgetelde datum haalt , als ik kijk ze krijgt nu al at meer uier en is geiriteerd als ik er aan kom of met de borstel in de buurt van haar uier .
Leuk , die link .. Grappig he , Veulentje is eigenlijk helemaal af op de longen na ....
wollie27
Geplaatst: 13-04-10 15:23
inderdaad wat een super link wist niet dat het bestond toppie!!
agee
Geplaatst: 14-04-10 13:37
3 jaar geleden is mijn merrie bevallen van een merrieveulen na een dracht van 316 dagen. De dracht ging al niet geweldig want de merrie gaf al melk na 4 maanden dracht. Het veulen heeft ook wat startproblemen gehad de eerste maand, waaronder een ontstoken navel en een ontstoken spronggewricht. Daarna ging alles vanzelf en is ze voorspoedig opgegroeid. Nu, 3 jaar later, is ze nog steeds wat kleiner dan haar leeftijdsgenoten ca. 155-160 groot, maar ik hoop dat ze nog wel een beetje doorgroeit.