Dan ook hier een topic over Larony (V. Falco, MV Vanitas) die gedekt is door Capo Est van stal Boeve.
Het belooft een speciaal veulen te worden. Dit vooral op emotioneel gebied.
Twee jaar geleden hebben we voor het eerst zelf een veulentje bij Larony gefokt, maar Delilah is helaas door een ongeluk om het leven gekomen. Het duurde een tijd voordat ik dat verwerkt had, maar vooral ook mezelf niet meer de schuld gaf.
Dat jaar is Larony gust gebleven en vorig jaar hebben we haar weer gedekt.
Dit keer door de hengst Capo Est van Stal Boeve in Heerde. De laatste dekdatum staat op 26 mei. Daarna is ze drachtig gescand.
Ze heeft tijdens haar dracht al veel te verduren gehad. Ten eerste moest ze vanachteren dichtgemaakt worden, omdat ze teveel luchtzuigt. Nou is dat nog niet zo'n grote ingreep. Daarna kreeg madam uieronsteking. We moeten dus even afwachten hoe deze speen het gaat doen als het veulen er is. Ik heb het idee dat de speen nu al iets minder ontwikkelt.
Toen ze 8 maanden drachtig was heeft ze een draaiing van de baarmoeder gehad, waardoor ze een heftige operatie moest ondergaan.
(topic: [KS] Baarmoeder gedraait. Met spoed naar kliniek) Gelukkig is alles goed gegaan en leeft het veulentje nog steeds! Het litteken is nu heel mooi genezen. Maar doordat ze op de kliniek was geweest, heeft ze daar luizen opgelopen. Dus haar haar viel ook nog eens uit. Maar dat is nu weer mooi bijgetrokken.
Doordat het vorige veulen van Larony (en ons eerste veulen van haar) is verongelukt, hoop ik heel erg dat het met dit veulentje helemaal goed komt. Ik ben reuze benieuwd wat er uit gaat komen. Op dit moment is ze 321 dagen drachtig.
Meestal is ze eerder dan het gemiddelde paard en krijgt ze pas echt uier als het veulen er is/tijdens de geboorte.
Dit is Larony met Delilah, twee jaar terug

Gedekt door deze papa:
http://www.jboeve.nl/Hengsten/Capo%20Est/Capo.php#
Larony nu, op 321 dagen dracht (het litteken is geheel weg!
)
Uier:

van de achterkant:

Larony van de achterkant, met de buurvrouw

Duimen jullie mee voor een goede bevalling?
Ik ben nu al bloedje zenuwachtig. Ten eerste al voor de bevalling en dan ook nog eens voor die tijd daarna. Want stel toch dat het veulen weer een ongeluk krijgt...