ik wil vragen aan iedereen , wanneer je echt kan zien wanneer me merrie gaat bevallen want ik heb haar sinds 18 nov 2009 , en ik ben er sinds 1 maand achter dat ze drachtig is en dat ze al op het einde loopt dus dat het elke moment kan gebeuren
ayo
Geplaatst: 11-04-10 22:19
Ken je niet iemand die er wel verstand van heeft?
Ik vind het namelijk een beetje raar om hier om hulp te gaan vragen met zo'n serieus probleem. Koop een goed boek waarin van a tot z staat wat je bij de bevalling moet doen, die kun je tenminste meenemen naar je paard, verhaaltjes en ervaringen op dit forum niet. Verder zoek iemand die verstand heeft van paardenbevallingen of bel je dierenarts voor informatie.
Tot slot: als er een soort van harsdruppels op haar uiers zitten, dan gebeurt het meestal wel op zeer korte termijn.
serieus probleem, je doet net of het paard ziek is ofz.
Meestal begint de uier zich te vullen en komen er harsdruppels op haar spenen te zitten. Bij sommige merries komt er zelfs melk uitgelopen. Ook de banden rond haar staart worden slapper. Het kan ook zijn dat je 'sochtends op stal komt en er ineens een veulen naast staat. Gebeurd vaak genoeg