Nu stelt een sBs papier verder weinig voor vind ik,dus twijfelde ik om eventueel toch maar KWPN in te schrijven(word register A:moeder KWPN,vader duitsland gekeurd).Ik kreeg deze week een brief van het KWPN om de gegevens door te sturen om aan huis te chippen/schetsen.2 jaar geleden betaalde ik nog 100€ voor DNA controle merrie+ veulen,dat valt nu dus weg.
Al bij al is KWPN sowieso duurder,echter toch iets interessanter papier commercieel gezien,lijkt mij.
Voor een hengst maakt dat weinig uit(is toch geen hengstenkeuringsmateriaal),maar voor een merrie hecht ik er toch wat meer belang aan.
Merrie was uitgerekend voor 5/04,maar lijkt niet van plan de eerste week al iets te presteren!
Papieren voor KWPN moeten voor 20 april opgestuurd worden,dus afwachten wat het word(merrie/hengst) word krap!Iemand een mening wat het interessantse lijkt?

)!Tuurlijk heeft het zijn tijd nodig om te groeien en zal het met de jaren wel beteren.
en dan nog inschrijven + DNA + lidmaatschap wat ook erg prijzig is vergeleken met Zangersheide en SBS