Afgelopen week de hengstencatalogus van het NRPS binnengekregen. Een beetje laat, want ik had m'n keuze inmiddels al gemaakt.
Dus vol verwachting het boekje doorgebladerd maar ligt het mij of....... Ik vind er namelijk niet heel veel bijzonders in staan. De meeste hengsten zijn maar heel gewoontjes.
Op dit moment neig ik meer naar stamboeken als Oldenburger, Gelders etc Dit ook op basis van bloedvoering.
Is jullie dit ook opgevallen of is dit meer mijn persoonlijke mening?
Klinkt alsof je appels met peren aan het vergelijken bent. NRPS is minimaal 12.5% anglo-arabisch (voor paarden, voor ponies geldt 25%), Oldenburger is in principe puur warmbloed.
Ik vind bijvoorbeeld: Reflection (Rubin Royal x Feinerstern)heel gaaf,heb daar nu een veulen van.Is zowel nrps als hannover goedgekeurd en loopt momenteel verdienstelijk zzlicht.
Ook vind ik Kasparow heel leuk. Dat is er 1 uit de Kostolany lijn,waar gribaldi ook van afstamt. Allround hengst.
Game boy (v. Gribaldi) Loopt zzlicht met zijn amazone.
Zijn toch best leuke bloedlijnen als je het mij vraagt.
annastasia
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-10 18:32
Klopt. Maar het staat niet bij hengstenkeuze, dus ik vraag niet specifiek om een hengst.
Had de catalogus besteld, en deze liet maar op zich wachten. In eerste instantie ben ik bij het NPRS wezen kijken, maar afgezien van een paar leuke hengsten (welke je net dus al genoemd hebt), staat er een hele hoop maar gewone tussen. Welke qua bloedlijn niet veel bijzonders toevoegen en er zelf ook maar heel gewoontjes uitzien.
Dus toen ben ik verder gaan kijken (ook omdat mijn merrie meer body mag hebben) naar andere stamboeken.