[H] Dressuurhengst voor Amsterdam x Onyx merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

[H] Dressuurhengst voor Amsterdam x Onyx merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:28

Alvast voor volgend jaar(eerst sportpredikaat zien te krijgen) wil ik me gaan oriënteren op een dressuurhengst voor mijn merrie. Mijn voorkeur gaat uit naar een KWPN hengst en eventueel een Duitse hengst. Ook gaat mijn voorkeur uit naar een al wat meer bewezen hengst(geen B-jaargang).

Volledige afstamming van de merrie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=494020

Foto van de merrie(let wel: ze is bij de laatste eigenaar 3 jaar western 'gereden'(weinig mee gedaan en vooral met de kop omhoog :D) en loopt pas sinds kort dressuurmatig, dus het overgewicht/de onderhals/ etc, moeten nog 'weggewerkt' :D )
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik sowieso wil proberen te 'verbeteren':
* langere hals
* langer voorbeen (!!!)
* graag een hengst die niet verkleinend fokt

De merrie heeft zelf een sterk achterbeen, een mooi sprekend hoofd, een fijn karakter(vrij nuchter en niet merrie-achtig), is langgelijnd en kan goed bewegen. Stokmaat van 1.67m, ongeveer. Zeer goed stappen, goed draven en prima galoperen. Heeft van zichzelf veel souplesse en werklust. Ze is gekeurd, was prima in orde, helaas toen vergeten prok certificaat aan te vragen, gaat misschien in de toekomst nog wel gebeuren.

Rambobo

Re: [H] Dressuurhengst voor Amsterdam x Onyx merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:37

Rhodium?

Geeft imo lange halzen en mooi lang voorbeen!
Overigens hou je door het ferro bloed het sterke achterbeen

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:04

Wat vind je van Amazing Star? Nog niet heel veel veulens van, maar wat ik er van gezien heb hebben de veulens een mooi lang voorbeen (de moeders niet altijd), een fijne hals en ik vind het zeker geen kleintjes. Door het sterke achterbeen van jouw merrie behoudt je die in de draf.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:15

Lilliputter schreef:
Wat vind je van Amazing Star? Nog niet heel veel veulens van, maar wat ik er van gezien heb hebben de veulens een mooi lang voorbeen (de moeders niet altijd), een fijne hals en ik vind het zeker geen kleintjes. Door het sterke achterbeen van jouw merrie behoudt je die in de draf.

grappig want deze heb ik de TS ook aangeraden :D
wilde jou veulen nog als voorbeeld aanhalen, maar je meld je hier zelf al hihi

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:42

Ik ga nu meteen even kijken naar Amazing Star(dat zei ik vanmiddag ookal tegen Rambobo, maar helaas door omstandigheden nog geen tijd voor gehad).

Wat vinden de kenners van Westenwind/Westpoint/Valdez? @Lilliputter: Hoe heb jij een dekking geregeld van Metall? Ik zit heel erg in m'n hoofd met Metall (puur uit eigen ervaring ;) nergens op gebaseerd verder :D ), maar kan niet zo gauw bij z'n nieuwe eigenaren informatie vinden over dekken...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:05

Metall zou idd een goede optie zijn op deze merrie :)
Ik heb zelf een special d merrie uit een amsterdam. Overigens is die groter geworden met een langer voorbeen ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:34

Moet je even contact opnemen met stal Brouwer, maar sperma is ook vergrkijgbaar via je 'eigen' hengstenhouder. Maar inderdaad, Metall zou ook goed kunnen passen. Heb je ook meteen een optie voor volgend jaar :D