[H][KWPN]Welke hengst bij Gribaldi merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smeeke

[H][KWPN]Welke hengst bij Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 16:32

Ik heb een Gribaldi merrie staan. Nu ben ik een ruiter en geen fokker, maar ik wil graag een veulentje fokken voor eigen gebruik.

Afstamming: Gribaldi x Ahorn

De merrie is zogoed als perfect gebouwd voor de dressuur. Haar schouder mag wat schuiner en haar voorvoeten zijn ietsjes wat platter! Ze is 1.67m mooi front donkerbruin van kleur, 4 witte sokjes en een kolletje (perfect uitziend dressuurpaard) Karakter is super braaf en eerlijk, alleen kan ze wat schrikkerig zijn en nerveus.

De eisen die ik aan het veulen stel zijn: het moet op zijn/haar moeder lijken, qua uiterlijk en karakter (alleen minder nerveus, dus wat cooler in het hoofd) en een wat schuiner schouder. Niet groter of kleiner. Ik wil geen vos, verder mag alles, maar het liefste donkerbruin. Ze heeft al eens een veulentje gehad van de hengst Trento B. Hier kwam een mooi donkerbruin veulentje uit met 4 witte voetjes en kolletje.

Misschien moeten we weer met deze hengst fokken.

Wie kan mij adviseren, aangezien ik totaal geen verstand heb van fokken.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-04-10 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tags toegevoegd

Lilliputter

Re: Welke hengst bij Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:02

Dit topic hoort bij Hengstenkeuze :) Je moet alleen even een standfoto en wat bewegingsfoto's toevoegen (of een filmpje).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:36

zou je misschien ook de volledige bloedlijn kunnen laten zien?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:25

F-AM -> EHK

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:48

ik wil ook graag foto s zien.. aangezien ik wel nieuwschierig ben naar wat jij een perfect gebouwd dressuurpaard vind ;) :D heeft ze predikaten? en linkje naar paardenfokken (voor moederlijn) zou ook fijn zijn :)

ook lijkt het me handig dat je wat verbeter punten gaat noemen bij je paard.. alleen met een mooi uiterlijk komen ze er niet dus kijk naar een functioneel! fundament en wat wil je qua gangwerk verbeteren?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 04:15

smeeke schreef:
Ik heb een Gribaldi merrie staan. Nu ben ik een ruiter en geen fokker, maar ik wil graag een veulentje fokken voor eigen gebruik.

Afstamming: Gribaldi x Ahorn

De merrie is zogoed als perfect gebouwd voor de dressuur. Haar schouder mag wat schuiner en haar voorvoeten zijn ietsjes wat platter! Ze is 1.67m mooi front donkerbruin van kleur, 4 witte sokjes en een kolletje (perfect uitziend dressuurpaard) Karakter is super braaf en eerlijk, alleen kan ze wat schrikkerig zijn en nerveus.

De eisen die ik aan het veulen stel zijn: het moet op zijn/haar moeder lijken, qua uiterlijk en karakter (alleen minder nerveus, dus wat cooler in het hoofd) en een wat schuiner schouder. Niet groter of kleiner. Ik wil geen vos, verder mag alles, maar het liefste donkerbruin. Ze heeft al eens een veulentje gehad van de hengst Trento B. Hier kwam een mooi donkerbruin veulentje uit met 4 witte voetjes en kolletje.

Misschien moeten we weer met deze hengst fokken.

Wie kan mij adviseren, aangezien ik totaal geen verstand heb van fokken.

Groetjes

Gezien bovenstaande, doe maar weer trento b, merrie perfect qua extereur, van trento de juiste kleur en aftekening, daarlangs geen vos willende........ doe maar weer trento, oftewel ik kan er geen soep van maken.

ecco

Re: [H][KWPN]Welke hengst bij Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:59

Aangezien je een gribaldi merrie hebt( trakehner dus) wil ik even mijn eigen hengst promoten, Schönglanz. Hij staat dit jaar voor het eerst in nederland ter dekking. Informatie is te vinden op mijn site www.mbdressagestables.com