Nakomelingen van Palisa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palisa

Nakomelingen van Palisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 13:45

Ik ben benieuwd hoe het met de zonen en/of dochters van Palisa gaat.
Ik weet dat zij 5 of 6 veulens heeft gehad. Sinds een half jaar is Palisa mijn bijrijdpaard. Ze wordt binnenkort 18 jaar. En weet dat haar vader Nizjni is.

Andere familie van Palisa mag natuurlijk ook. Is ook leuk om te weten.

YMJArabians

Re: Nakomelingen van Palisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:02

Op mijn vorige manege stond een Nizjni nakomeling, ook een merrie. Ik zal even een foto zoeken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:11

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:49

Als je een mail stuurt naar het stamboek (www.avsweb.nl) met de gegevens van de merrie dan kunnen zij je vertellen hoeveel en welke nakomelingen bij hen geregistreerd staan. Dat zoekt een stuk makkelijker!

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:10

Hee,
Ik rijd op een zoon van palisa, hij heet shareek. Ik heb alleen nog geen
goede foto's.

palisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:55

Wat leuk!

Ik wil nog foto's plaatsen in mij profiel, maar weet nog niet hoe dat moet.

Is shareek ook een voskleur?

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:36

Hee,
Ja hij is een vos kleur. Als ik foto's heb laat ik het wel zien. Hij heeft blonde manen en een of ander
speciaal gen waardoor hij een soort van witte stippen op zijn kont heeft *D .
Ik wist niet dat palisa onder het zadel was :P de vader van shareek is biblion, ik weet niet of je die
ook kent ;)

palisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:06

Ik heb foto's in mijn profiel staan. Wel met link, weet niet hoe dat anders moet. Ik rij gemiddeld twee keer per week, een buitenritje. Niet zo lang, want Palisa heeft artrose. De vader van Shareek ken ik niet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:17

Bonjoy schreef:
Op mijn vorige manege stond een Nizjni nakomeling, ook een merrie. Ik zal even een foto zoeken.

'Kimberly', wordt op de manege 'Pasha' genoemd.
Vader: Nizjni
Moeder: Kantika (Baccarat x Kokette Katinka)

Afbeelding Afbeelding
Zij is vos sabino met lichte manen. Ze was ooit heel erg blond, maar dat wordt met de jaren minder.

Ik ben vorig jaar al bij de betreffende manege gestopt wegens omstandigheden, dus ik heb helaas geen recente foto's van haar. Deze zijn van 25 februari 2008.

palisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:03

Bedankt voor jullie leuke reacties :)

Afbeelding

Dit is Palisa. Kale plek op de schouder komt door de deken.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:06

Ik heb geen idee hoe ik foto's hierop moet zetten, maar ik heb foto's van sher op mijn hyves staan. dan moet je astrid de vries strijen intikken bij hyves. Die foto's zijn gemaakt tijdens onze eerste wedstrijd op stal <3
Oh maar ze geniet wel zeker van die buitenritjes??

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:05

Ik heb een zoon van Palisa. De eerder hier genoemde Hadaya. Hij is overigens niet meer te koop, maar aan mijn bijrijdster verhuurd.

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:38

Ik heb een zoon van Palisa, Maral is haar eerste veulen. Hij is nu negen jaar, ook zweetvosje.

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:50

Shareek schreef:
Ik heb geen idee hoe ik foto's hierop moet zetten, maar ik heb foto's van sher op mijn hyves staan. dan moet je astrid de vries strijen intikken bij hyves. Die foto's zijn gemaakt tijdens onze eerste wedstrijd op stal <3
Oh maar ze geniet wel zeker van die buitenritjes??

Staat Shareek ook in Strijen? Ik ben ook zo brutaal geweest om te kijken, ik zie wel een beetje Maral in hem maar Maral heeft een andere bles.

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:01

Tinka schreef:
Ik heb een zoon van Palisa. De eerder hier genoemde Hadaya. Hij is overigens niet meer te koop, maar aan mijn bijrijdster verhuurd.

Hoe gaat het met hem, ik heb het verhaal op het AV Forum gelezen.

palisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:39

Wat fijn dat Hadaya niet meer verkocht wordt.

Met Palisa gaat het goed. Ze heeft medicijnen voor de artrose. Wij hebben laatst een lange buitenrit gemaakt, veel stappen en af en toe een drafje.

Hoe is het karakter van jullie arabier?

Palisa vind borstelen en knuffelen erg fijn. Behalve het aansingelen, dat vindt zij erg vervelend, maar dat zit waarschijnlijk in de familie, want haar zussen vinden dat ook niet prettig.
Naar andere paarden kan ze erg dominant zijn, tijdens een buitenrit met andere paarden heeft ze dat niet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:14

Hadaya is erg op mensen gericht, hij komt meteen naar je toe als je de wei inloopt. Hij houd van knuffelen en borstelen. Als je hem pijn doet bv met borstelen dan wil ie wel eens dreigen en als je dan doorgaat dan wil ie wel een pootje op lichten. Maar hij heeft natuurlijk ook een hele hoop pijnlijke dingen mee gemaakt in zijn korte leventje.
En verder schrikt ie wel van enge dingen, maar ik kan hem dan wel goed bij me houden, alleen zijn verzorgmeisje niet altijd, maar die is dan ook een stuk kleiner en lichter dan ik. Hij vind dekens en dekjes enzo erg eng, dat komt denk ik omdat zijn deken een keer is afgewaaid in de wei. Verder is ie wel erg leergierig met grondwerk e.d.

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:09

palisa schreef:
Wat fijn dat Hadaya niet meer verkocht wordt.

Met Palisa gaat het goed. Ze heeft medicijnen voor de artrose. Wij hebben laatst een lange buitenrit gemaakt, veel stappen en af en toe een drafje.

Hoe is het karakter van jullie arabier?

Palisa vind borstelen en knuffelen erg fijn. Behalve het aansingelen, dat vindt zij erg vervelend, maar dat zit waarschijnlijk in de familie, want haar zussen vinden dat ook niet prettig.
Naar andere paarden kan ze erg dominant zijn, tijdens een buitenrit met andere paarden heeft ze dat niet.

Maral vindt het aansingelen ook niet fijn, maar zo zijn er meer paarden. Hij geniet van aandacht en dominant is hij niet echt. Hij staat alleen nu met merrie's op de wei die allemaal jonger zijn dan hem en die heeft hij wel graag onder controle.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:22

Hadaya is ook niet dominant. Hij staat hier bij mijn merrie's en die zijn allemaal de baas over hem.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:22

Sorry dat ik nu pas reageer hoor, maar ja hij staat ook in strijen :P
bij a.p. overwater.
Waar staat die van jou?

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:24

Palisa staat overigens bij mij. Ze maakt het heel goed en heeft echt een geweldig karakter. Wel wat moordlust op de trailer en aansingelen vindt ze een ramp, maar verder qua karakter geweldig.