Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kun je niet vragen of jij ze 's nachts buiten mag hebben in een paddock bijvoorbeeld?
Ariebren schreef:Dus dat fanatieke het hele jaar door buiten lopen is leuk voor mensen die verders niets doen met hun paarden.
Maar een paard dat gebruikt wordt om te rijden kan je beter 's winters gewoon op stal houden.
Vasthi schreef:Ariebren schreef:Dus dat fanatieke het hele jaar door buiten lopen is leuk voor mensen die verders niets doen met hun paarden.
Maar een paard dat gebruikt wordt om te rijden kan je beter 's winters gewoon op stal houden.
Onzin! Mijn paardjes worden gebruikt om te rijden en staan 24/7/365 buiten en gaan hup bezweet (maar wel op adem en op temperatuur!) na het rijden de wei op. De enige momenten waarop IK wel eens een stal mis is wanneer IK wil dat ze er netjes uit blijven zien voor een evenement. Ik heb niets tegen een stal, maar vind dat een paard minstens de mogelijkheid moet hebben in de winter overdag buiten in de paddock of weide te staan en in de zomer 24/7.
)
. En de ander wil z'n stal soms niet eens uit als het buiten hondenweer is .......... dan gaat hij helemaal achterin staan en moet ik 'm naar buiten sleeeeeeeeeeepen.
Maar op deze manier worden de paarden natuurlijk ook lekker bezig gehouden.
Wij zitten in Amsterdam en hier is geen mogelijkheid om je paard uren lang buiten los te laten staan. Hij staat elke ochtend 1 á 1,5 uur met een paar vriendjes los in een grote binnenbak en 's middags of 's avonds nog een half uurtje in een kleine paddock buiten; dat is het maximaal haalbare. Daarbij vergeleken zijn jouw paardjes op de nieuwe stal dus nog steeds in het paardenparadijs
.
) al zal het wel wennen zijn voor hem. Moose onze andere Tink is overal op z'n gemakje
dus van hem verwacht ik geen problemen.(en maak ik me minder ongerust)
)