Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DinoBanani schreef:fokfanaat schreef:waarom ga je niet een ponyfokken, als je merrie blijkbaar ook niet als een paard fokt.
Omdat ze van de 2 veulens 1 pony heeft gegeven en ze zelf een KWN gefokt paard is. Dat is toch doodzonde een ponyhengst op een KWPN'er..
DinoBanani schreef:Dat ga ik niet zelf doen hoor. Zo slim was ik ook nog wel dat je zonder ervaring geen hengst kunt klaarmaken voor de keuring
Lami schreef:Ik heb eeb e-pony (ook 156.5) gehad die per ongeluk was gedekt door een paard (uitgegroeid +/- 1.70). Het product daarvan was op volwassen leeftijd tussen 1.65 en 1.70. Risico met de bevalling is er niet want het veulen past zich aan aan de ruimte in de baarmoeder zoals hier a heel vaak is aangegeven
DinoBanani schreef:Dat ga ik niet zelf doen hoor. Zo slim was ik ook nog wel dat je zonder ervaring geen hengst kunt klaarmaken voor de keuring
Neonlight schreef:Merrie is geen stamboekmerrie, dat kan niet vanwege de stokmaat. Een hengst uit een veulenboekmerrie zullen ze nooit goedkeuren, dus je kunt stoppen met dromen wat dat betreft, tenzij je een predikaatvolle stamboekmerrie aanschaft.