Boomlooszadel op haffie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

Boomlooszadel op haffie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 12:12

Ben aan het nadenken over een ander zadel voor mijn haffie ..
Nu zit ik toch sterk aan een boomlooszadel te denken en ben ik benieuwd wie er ook boomloos op zijn haf heeft en hoe dat bevalt ?

Arvanti_haf

Re: Boomlooszadel op haffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:19

had ik, maar was geen succes aangezien mijn haffie weinig schoft had. dus het gleed alle kanten op, en zijn vacht was telkens verkreukeld als ik het zadel eraf haalde, en dat gaf witte haren. ben blij met mijn gewone zadel!

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:20

ik heb een gewoon dressuurzadel met boom voor mijn haf, maar ook een Barefoot Cheyenne zadel. Mij bevalt het heel goed moet ik zeggen :) Het zadel ligt heel goed en schuift niet op hem. Heb wel de maat de 0 ;) Had eerst een maat 1 maar die was te groot voor mij en zag ook groot uit op mijn haf. Met de maat 0 gaat het perfect. Ik wissel de zadels steeds af nu, beetje om en om.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:22

Ik zit te denken aan de BF Arizona, maar ben bang dat deze te lang is..
Iemand een foto van een arizona op een haf toevallig? :o

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:06

ik vind boomloos totaal niks, je beenen hangen los ofzo, ik kan er niet goed met rijden. mijn pony die ik rij heb ik de keus uit vz en uit boomloos dressuur. persoonlijk vind ik het niet fijn. ik zal het wel goed proberen of jij het fijn vind.

nile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:55

Ik heb een Ghost op een kleine compacte haf. Ghost heeft een verstelbare V-singelbevestiging wat ideaal is wanneer de singelgroeve naar voren ligt zoals bij de meeste hafjes. Door de panelen aan ligt hij ook stevig bij schoftloze pony's. Geheel ligt zo stabiel als een huis, ik gebruik alleen een andere pad, de bijgeleverde pad heb ik het nooit mee kunnen vinden, werd het geheel te hoog van en bovendien vind ik het materiaal onaangenaam op de rug. Barefoot was veel te lang, de singelstoten zaten teveel naar achteren en de voorpommel was te hoog en te smal: zadel zat binnen 2 passen op z'n nek en gleed ook nog naar links en rechts. Vond ik toen wel jammer want ik vond ze toen wel mooier (nu niet meer: met dat rare hoge achterboogje). Startrekk schoof ook naar voren en vond ik zelf niet lekker zitten (te weinig vrijheid, ik heb alles liefst zo plat en flexibel mogelijk).
Stuur Don van Buitenzinnig anders even een mailtje: heeft zelf een haf en een fjord, verstand van zadelpassen en een ruime keus in de betere boomloze merken. Succes!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:58

Ik heb een enorm rondgeribte Haflinger, zonder schoft en een korte rug en daarop had ik een Mexican Trec boomloos zadel liggen. Paste prima, maar ik vind het zelf helemaal niets... ik wil het liefst een dressuurzadel. Vandaar dat ik hem ook te koop heb staan. ;)