Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dennis schreef:Je zou je merrie kunnen laten dekken met een NAS fewspot hengst, dan krijg je altijd een stippen veulen en kan het veulen daar ingeschreven worden.
Regels van het NRPS weet ik niet, gaat op bloedvoering, heb je een hengst die daar ruim aan voldoet zou dat volgens mij ook moeten kunnen.
Inschrijven/registreren kan overal (dat is niet stamboek gebonden). Een stamboek papier en opname er bij krijgen zal je moeten voldoen aan de regels van het stamboek.
Register merrie x stamboek hengst bij het NSPS is register en daar kan je niets mee. Dat is imo vermeerderen, niet fokken. Je verbeterd nl geen stamboek pony's hiermee.
ayo schreef:Inschrijving bij NRPS kan geloof ik wel als je met een NRPS ggk hengst dekt. Die dan meer dan 25% arabisch bloed heeft want pony's moeten minimaal 12,5% arabisch bloed voeren.
Maar ik geloof dat het NRPS alleen hengsten vanaf 1.38 heeft. Dat is misschien een beetje groot voor een Shetlander...
Ik weet niet hoe oud je bent en wat je wil met het veulen behalve dus wedstrijden rijden, maar is er geen kans dat tegen de tijd dat je veulen een jaar of 3 is, over 4 jaar, jij alweer te groot bent voor een pony van 1.20?