Mijn paard een Animo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jadeb

Mijn paard een Animo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:00

Hoi,

Ik rijd sinds kort een paardje bij ( half arabier half KWPN ) en krijg ook les met hem. Nou vroeg mijn instructrice laatst wat voor afstamming hij had, ik opgezocht; Remember is een Animo.

Ik heb totaal geen verstand van dekhengsten etc, maar volgens haar was 'een Animo' negatief, haha.

Nou vroeg ik me af wat dat inhoud, hoe ik kan merken aan mijn paard dat hij het karakter van Animo heeft etc.

Ik heb namelijk al een beetje op internet zitten neuzen, maar daar kwam vrij weinig over het karakter zelf, alleen dat Animo een superbloedlijn heeft etc.

Alvast bedankt!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:05

Ketaki

Re: Mijn paard een Animo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:07

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:24

Ja maar dat staat dus overal, wat Animo allemaal gehaald heeft etc. Het zegt niks over zijn karakter, wat dus zo slecht schijnt te zijn.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:27

Misschien omdat het een nakomeling van Amor is? Die scheen erg moeilijk te zijn (of in ieder geval moeilijke nakomelingen).

Even off-topic: leuk dat hij ook van Irene is (ik heet Irene) :P
Laatst bijgewerkt door purple op 31-03-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:29

jadeb schreef:
Ja maar dat staat dus overal, wat Animo allemaal gehaald heeft etc. Het zegt niks over zijn karakter, wat dus zo slecht schijnt te zijn.

waarom zou zijn karakter slecht zijn.

misschien gaf hij karakterpaarden door.

die niet voor iedereen is weggelegd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:48

purple schreef:
Misschien omdat het een nakomeling van Amor is? Die scheen erg moeilijk te zijn (of in ieder geval moeilijke nakomelingen).

het is een rechtstreekse h. alme z x amor

dus geen rechtstreekse amor :)

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:20

Ik heb een Animo en die heeft echt een superkarakter! Mijn dame is een heerlijke knuffelkont, aanhankelijk, werkwillig en koel in het hoofd, ook al kan ze tijdens springen (waar ze behoorlijke aanleg voor heeft) ook wel heet worden, maar over het algemeen is ze heel rustig en makkelijk!

Ik weet wel dat Animo's erom bekend staan moeilijk in te rijden te zijn, zo ook mijn merrie. Ze hebben naar mijn idee gewoon wat langer nog om volwassen te worden, en als je ze die tijd en ruimte geeft heb je daarna een heerlijk paard van (in mijn geval dan!)

Dus wat mij betreft is "een Animo" absoluut niet negatief!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:05

Ketaki schreef:
purple schreef:

het is een rechtstreekse h. alme z x amor

dus geen rechtstreekse amor :)

Maar er zit wel Amor in O:)

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:09

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:33

Mijn 8 jarige ruin is een jonge Animo en die heeft een super karakter. Is wel een beetje eenkennig en geen echte knuffelkont.
Hij kan ook wel eens zijn oren in de nek leggen en dominant proberen te zijn, maar daar blijft het dan ook bij. Hij is superlief, geweldig in de omgang en wil onder het zadel altijd voor je werken.

Dus ik heb er echt niks op aan te merken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 05:45

Ik heb een Animo gereden die niet makkelijk was. Kon behoorlijk gemeen bokken, maar wel super springen. Was wel een gaaf dier trouwens. Heb er veel van geleerd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:09

Mijn merrie is een Darwin x Animo
Heeft wel een eigenwijs karakter. Gaat staken als ze het ergens niet mee eens is, dominant naar andere paarden en soms wat lui. Maar kan ook erg heet worden en is dan moeilijk weer tot de orde te roepen. In de omgang een echt zuurpruim merrie. Ze is in de loop der jaren wel makkelijker geworden.

MizMoonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:14

Ik heb ook een animo

Heel koel in de kop , als je haar voor je gewonnen hebt gaat ze voor je door het vuur, ze kan echter wel wat drammerig zijn.
En af en toe een beetje moeilijk karakter hebben , maar als het op springen aankomt is het een super beesiee

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:14

Die van mij kan ook heel goed springen, alleen doe ik dat nooit, ben er te bang voor

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:01

jadeb schreef:
Hoi,

Ik rijd sinds kort een paardje bij ( half arabier half KWPN ) en krijg ook les met hem. Nou vroeg mijn instructrice laatst wat voor afstamming hij had, ik opgezocht; Remember is een Animo.

Ik heb totaal geen verstand van dekhengsten etc, maar volgens haar was 'een Animo' negatief, haha.

dat vind ik meer uitspraken van mensen die anderen proberen les tegeven maar niet overweg kunnen met het paard, dus ligt het aan de afstamming.
Ipv het rijtechnisch op te lossen krijgt de opa, oma, vader moeder etc de schuld en het probleem blijft bestaan.

Soms heb je het pech dat een paard niet bij je past, dat kan net zoals sommige mensen elkaar niet liggen, en dan ligt het aan de afstamming... vind dat altijd zo typisch.
Er zullen zeker paarden zijn die door ervaring/schade/schande zo geworden zijn als ze zijn, mar of dat gelijk alleen maar aan de afstamming te wijten is?

Wij hebben een Placido (Animo) X Elcaro gehad, zeer braaf paard, in het begin wat onzeker, maar niets mis mee, maar zullen er anderen zijn die mischien met dit paard wel problemen hadden gekregen.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:03

Pollewoppy schreef:
Ik heb een Animo gereden die niet makkelijk was. Kon behoorlijk gemeen bokken, maar wel super springen. Was wel een gaaf dier trouwens. Heb er veel van geleerd.

Ik heb er ook zo 1 gereden, toch niet dezelfde ??? Hij heette Urano :-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:03

Animo is Alme x Amor(zoals eerder genoed) en dat zijn twee heerschappen op rij die niet bekend staan om het geven van een makkelijk karakter.

Alme geeft ze heet met een hoofdletter H en Amors zijn dominant en kijkerig.

Animo negatief als vader...mwoh nee. Animo is niet voor niks een keur hengst. Hij geeft goed presterende nakomelingen en heeft zelf het hoogst haalbare gehaald.

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:20

haha ik herken mijn paardje hier totaal in! Hij heeft heel erg last van buien, hij is soms hele weken onrustig en wil niet meewerken. In de omgang is hij juist enorm mak en super lief!

Veel mensen zeggen dat mensen gewoon niet met Animo's om kunnen gaan; wat ontzettend onaardig. Ik weet inmiddels dat ze echt lastig kunnen zijn. Ik kan enorm goed met hem overweg en krijg hem altijd wel aan het werk maar echt niet zonder moeite!

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:37

hey jade wat leuk dat je zo met me paardje bezig bent ik hou het in de gaten want vind het zelf ook wel erg leuk om meer over member te weten te komen. en ja die buien van hem komen en gaan maar hij is en blijft een knuffel kont:P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:48

Animo.. geweldig bloed +:)+
Geeft vaak goeie springpaarden, maar vereist een kundige ruiter.
Als ze een team bent met een Animo, kan je heel ver komen..
Maar wil je em ergens toe 'dwingen'.. dat accepteerd hij absoluut niet :n

Bij Animo moet je alles vragen, en dan krijg je keurig antwoord.
En is het antwoord nee dan zal het ook nee blijven op dat moment, en moet je het gewoon de volgende dag nogmaals vragen..
Behandel hem met respect.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:50

@femmefatale1: jij hebt toch een volle broer van ons ex-paardje? Placido uit Iva.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:53

Yep :D

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:55

ja dat ken ik wel van member hij blijft vechten maar zet je een sprong voor hem neer dan is hij echt een super fijn paard om te rijden alleen zit er vanaf moeders kan arabier in dus ook nog veel pit en dat maakt het soms wel lastig.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:06

femmefatale1 schreef:
Animo.. geweldig bloed +:)+
Geeft vaak goeie springpaarden, maar vereist een kundige ruiter.
Als ze een team bent met een Animo, kan je heel ver komen..
Maar wil je em ergens toe 'dwingen'.. dat accepteerd hij absoluut niet :n

Bij Animo moet je alles vragen, en dan krijg je keurig antwoord.
En is het antwoord nee dan zal het ook nee blijven op dat moment, en moet je het gewoon de volgende dag nogmaals vragen..
Behandel hem met respect.

Haha dat herken ik helemaal :D Dwing hem niet want dan gaat het fout, vraag het netjes en dan doet hij het uiteindelijk wel.
Ik kan er mee lezen en schrijven, hij doet het voor mij allemaal.
Springen is helemaal super, zet een hindernis neer, stuur hem ernaartoe en voor de rest is het gewoon vast houden :D