Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Je kan er dan gerust flink wat van vragen en ook hoog mee in de sport komen als paardlief dat zelf ook leuk vindt. Uiteindelijk heeft een tinker natuurlijk wel lichamelijke grenzen, dus olympisch goud zou ik er niet van verwachten
Net zoals je dat hebt bij Friezen, KWPNers, Fjorden etc.
) ging voor me door het vuur hoor. Hij staakte (bij mij) nooit, deed altijd zijn best en was absoluut niet koppig. Ik hoefde maar naar links te denken en hij ging al. Als ik iets van hem vroeg, dan deed hij altijd alles binnen zijn bereik om die vraag te kunnen beantwoorden. Maar Duncan was wel een heel trots paard en als je hem niet in zijn waarde liet dan was het inderdaad een stakende en zeer koppige tinker. Dat heeft menig ruiter/amazone al mogen ondervinden. Een Z-amazone die dacht wel even met hem weg te rijden, die heeft niet 1 pas gezet met hem. Pure staking. Nog een tik met de zweep en dan kan je een flinke bok krijgen ook. Ook zijn bijrijdster die hem een keer zeer onterecht een tik met de zweep gaf die heeft het geweten. Maar ook voor zijn oude bijrijdster die veel te lief en totaal niet consequent was, deed hij niet alles. Als hij onder het werk uit kon komen dan deed hij dat. 
Geen mens is toch ook gelijk? Zo ook met paarden. Mijn Tinker is een super braaf ding en zal geen stap verkeerd zetten, maar het is geen doetje, hij heeft een geheel eigen persoonlijkheid en karakter. Hij kan heel lollig zijn, maar ook op zijn tenen getrapt, heter dan heet en makker dan mak. Sinds december staat er een 3-jarige Tinker bij. Niet zadelmak en in sommige dingen zó veel gemakkelijker dan Chad, maar in sommige dingen ook weer niet. Het zijn allebei Tinkers, en zooooo verschillend!

beertje12 schreef:jammer dat de koop helaas niet door gaat alleen ik ben helemaal verkocht van de tinker ken geen tinker die echt stom is of druk of eigenwijs alle paarden zijn op hun eigen manier eigenwijs en je vriendinnen zijn gewoon jarloes dat ze geen eigen paard mogen
_Maart_ schreef:beertje12 schreef:
met paardenvrienden bedoelde ik niet mijn vriendinnen die jaloers zijn, die zijn er ook wel,
Deze mensen hebben zelf ook paarden, of hebben ze gehad.
Anders heeft het toch geen nut om advies aan ze te vragen?beertje12 schreef:nee dat niet maarja hebben die zelf ook paarden gehad?