[H]Dressuurhengst gezocht voor Kigali x Germus R

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miannie

[H]Dressuurhengst gezocht voor Kigali x Germus R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:22

Heb een langdurig kreupele merrie op stal en wil haar graag laten dekken. Waarom een dressuurhengst en geen springer? Omdat ik zelf het lef voor de springsport mis en graag een leuk dressuurpaard voor eigen gebruik wil fokken.
Mijn merrie is 1.74 en ik zou graag wat meer front en souplesse willen toevoegen. Het zou mooi zijn als ik zou kunnen dekken met een hengst die daarnaast een goed voorbeengebruik zou kunnen toevoegen. De croupe zou ook meer lengte mogen hebben naar mijn idee. Zelf heb ik gedacht aan Tuschinski, maar die schijnt grote veulens te fokken en mijn merrie is al behoorlijk aan de maat en geneigd dat door te fokken. Verder lijken Apache en United me leuke hengsten. Maar eigenlijk..... zie ik door de bomen het bos niet meer.
Heeft er hier iemand leuke tips voor me?

Enkele foto's van mijn merrie:

http://www.mijnalbum.nl/Album=3N7CHGJS

Sjoukie1305

Re: [H]Dressuurhengst gezocht voor Kigali x Germus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:48

Grappig dat je zegt dat Tuschinski grote veulens fokt, meestal zijn de verhalen andersom..
Volgens de indexen vergroot hij juist niet.

Ik denk dat op de punten die jij opnoemt, Tusch juist heel erg goed zou passen. Kijk anders eens in het Tusch-topic naar nakomelingen, kan je wel zien dat het redelijk uniforme paarden zijn, die allemaal rond de 1.68 hangen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:52

tuschinski fokt niet! vergrotend. united doet dat zeker wel! (heb er zelf ook 1 van 3 jaar en 1.80!)
wat wil je verder verbeteren qua gangen?

Miannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:48

Bedankt voor jullie reacties. Ben erg blij te horen dat mijn vermoedens van het 'groot fokken' van Tuschinski onterecht zijn! Qua gangen zou mijn merrie met name de stap mogen verbeteren, die is nu erg vluchtig en kort. Verbetering op draf en galop zijn natuurlijk ook welkom, maar stap is wel het belangrijkste aandachtspunt.