Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jantineee_ schreef:Heel veel weet ik er niet van.. maar het beste is dat je je merrie een paar weken bij een stal brengt (of iemand anders die friezen kunnen klaarmaken voor de keuring) . Je merrie moet 1.56 zijn. (anders mag die niet in het stamboek opgenomen worden)
En kwa bouw kun je het best iemand er na laten kijken die er verstand van heeft.
.
. Veel succes ermee!
kim_hester schreef:horseyfries schreef:Ben jij een ervaringsdeskundige ClaudiaMP?
Volgens mij is ze nog aardig jong, haar profiel te zien..
dus vast nietDat doe jij toch ook wel Jenny? Keuringsklaarmaken?
Of heb ik dat nou verkeerd
doe dit zelf niet maar dit is wel mogelijk op deze stal ( keuringklaar maken, voorbrengen ).
demenner schreef:Het keuringsklaar maken van je Fries zou je nog zelf kunnen doen, mits je verstand hebt van het trainen van paarden. Het voorbrengen is zodanig geprofessionaliseerd dat het gewoon niet meer verstandig is om dat zelf te doen: je maakt gewoon minder kans door je als leek/amateur tussen de professionals te begeven. Vanuit dat oogpunt is het ook slimmer om je paard in elk geval een paar weken door die voorbrenger te laten trainen: hij weet dan precies wat de sterke en zwakke kanten van je paard zijn en kan het paard daardoor zo positief mogelijk presenteren op de keuring.
friesiszwart schreef:demenner schreef:Het keuringsklaar maken van je Fries zou je nog zelf kunnen doen, mits je verstand hebt van het trainen van paarden. Het voorbrengen is zodanig geprofessionaliseerd dat het gewoon niet meer verstandig is om dat zelf te doen: je maakt gewoon minder kans door je als leek/amateur tussen de professionals te begeven. Vanuit dat oogpunt is het ook slimmer om je paard in elk geval een paar weken door die voorbrenger te laten trainen: hij weet dan precies wat de sterke en zwakke kanten van je paard zijn en kan het paard daardoor zo positief mogelijk presenteren op de keuring.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is niet aan te raden zelf je paard voor de keuring te brengen (uitzonderingen daargelaten). Op keuringen maak ik vaak mee dat indien je je een sterwaardig paard zelf voorbereid, vaak toch niet het beoogde sterpredikaat oplevert.
horseyfries schreef:Dat vind ik nu zo jammer, stallen die alleen maar paarden aannemen waar ze wat in zien? Alsof andere paarden niet gekeurd moeten worden? Als ik toch als eigenaar graag mijn paard netjes laat voorbereiden, ook al wordt het geen ster, dan zou dat toch moeten kunnen?
horseyfries schreef:Nee hoor, als iemand zijn paard weg wil doen om keuringsklaar te maken gewoon om de best mogelijke voorbereiding te hebben, maar er niet persé een ster uit hoeft te rollen, dan moet dit toch ook kunnen?
Nu lijkt het soms wel alsof je blij moet zijn als ze je paard willen trainen, je betaalt er toch gewoon voor?
ClaudiaMP schreef:Beetje late reactie maar was een tijd afwezig i.v.m. gezondheidsproblemen.
Ik werk bij een stal met alleen maar friezen sportpaarden. Heb zelf geen ervaring met voorbrengen etc.doe dit zelf niet maar dit is wel mogelijk op deze stal ( keuringklaar maken, voorbrengen ).
Wel moet hier bij worden gezegd dat we alleen heen gaan met het desbetreffende paard als wij dit de moeite waard vinden en we er dus vanuit gaan dat zij een premie ( ster ) behaald.
Ze willen dus heen gaan met een paard waarvan ze weten wat ze kunnen verwachten ( en van het paard kunnen vragen ) , en willen dan ook alles weten van het paard. voor verdere info heb ik een pm verstuurd
horseyfries schreef:ClaudiaMP schreef:Beetje late reactie maar was een tijd afwezig i.v.m. gezondheidsproblemen.
Ik werk bij een stal met alleen maar friezen sportpaarden. Heb zelf geen ervaring met voorbrengen etc.doe dit zelf niet maar dit is wel mogelijk op deze stal ( keuringklaar maken, voorbrengen ).
Wel moet hier bij worden gezegd dat we alleen heen gaan met het desbetreffende paard als wij dit de moeite waard vinden en we er dus vanuit gaan dat zij een premie ( ster ) behaald.
Ze willen dus heen gaan met een paard waarvan ze weten wat ze kunnen verwachten ( en van het paard kunnen vragen ) , en willen dan ook alles weten van het paard. voor verdere info heb ik een pm verstuurd
Dit gaat toch over keuringsklaar maken? Zoals jij het hier schrijft is dit een stal die alleen gaat met paarden die sterwaardig zijn. Klopt dat dan niet?