Australian Stock Horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Australian Stock Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 14:56

Sinds kort ben ik helemaal in de ban van dit ras en zou graag veel meer willen weten en of er iemand is die fokkers kennen al dan niet in het buitenland. Ik heb inmiddels wel diverse sites gezien en ze komen niet meer uit mn hoofd. Geweldig veelzijdig ras is dit zeg. Ik heb zelf een Appaloosa maar als het ooit kan zou ik voor een ASH gaan.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:34

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:31

he
in engeland zit er een fokker van ASH. zijn naam is jason webb. super aardige kerel en komt zelf uit australie.
jammer genoeg zijn de paarden (in vergelijking met australie) kleren duur :S.
volgens mij zijn er geen ASH paarden in Nederland of heb je die wel gevonden?
wij zitten te denken om misschien sperma uit australie te halen om hier merries mee te laten dekken.

rapha4u

Re: Australian Stock Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:08

Ik heb in Australie gewerkt met deze paarden, t zijn flinke doordouwers zeg maar ;-) Maar ja, daar zijn ze ook wel op gefokt: ze moeten tenminste 8 uur per dag kunnen werken (met kleine pauzes), ze moeten het tempo van een kudde koeien kunnen aannemen en bovendien ineens in actie kunnen komen. Wat dat betreft zijn ze super (ook voor western riding)
Ben zelf nogal van de arabieren, dus tis mijn ding niet qua uiterlijk. Heb eventueel wel contactgegevens voor je van een hobbyfokkerij in australie waar ik gewerkt heb, maar aan henzelf heb je niet veel. Ze proberen je vast eentje te verkopen, maar die zou ik niet aanraden. Wellicht kun je hen vragen om gegevens van grotere fokkerijen? Maar dat lukt ook wel via google denk ik ;-)

Good luck iig ermee!