Ik wil jullie voorstellen aan onze geliefde trekpaard merrie.

Actieve bui 
Dit is onze 11-jarige trekpaard merrie Eva van den Schuitenberg.
Eva is een typisch, klassiek gebouwde Belgisch trekpaard.
Op de Centrale keuring 6 jaar geleden is ze kampioen 4 en 5 jarige merries geworden en de jaren daarna heeft ze meestal voorin gelopen.
Eva heeft in haar jaren al vier veulens gezond en wel de wereld in geholpen, alleen heeft ze in 2005 een tweeling verworpen.
Al de veulens die gezond en wel waren deden het zeer goed op de keuring:
2002: Sjoerd de woude, 1e premie veulenkampioen zuid-holland (verkocht)
2003: Femke de woude, 1e premie veulenkampioen zuid-holland, als 5 jarige dagkampioen groningen (verkocht)
2007: Emy de woude, 1e premie reserve veulenkampioen zuid-holland, jaarling kampioen zuid-holland, reserve tweejarigen zuid-holland (aangehouden)
2009: Floor de woude, 1e premie kopnummer merries kleine maat zuid-holland, kampioen nationale keuring IJzendijke (verkocht)
We hadden nooit de bedoeling om met Eva te gaan fokken, maar ze gaf zulk goed nageslacht dat we toch ermee zijn doorgegaan.
En ook dit jaar is Eva weer drachtig!!
We hebben haar gedekt met Bonarius van 't Zand
Ze is uitgerekend van hem op 1 april (nee, het is geen grap)

BonariusElke winter gaat Eva naar brabant voor de winterstalling, aangezien de weides van onze stal een modderpoel worden.
Eva zal ook bevallen in brabant en komt eind april weer naar huis.
Op 19 februari zijn we bij eva op bezoek geweest:
Al lekker dik he, en ze moet nog 2 maanden..
Aangezien ze best ver weg staat, gaan we niet vaak op bezoek. Waarschijnlijk gaan we weer rond 1 april, waarschijnlijk is het veulen er dan nog niet.. want Eva is altijd meer dan een week overtijd.
Hopelijk blijven jullie dit topic volgen, ik zal jullie goed op de hoogte houden hoor
Mvg Simone

Ik ben benieuwd hoe 't veulentje eruit ziet!
Mooierd hoor

pappa