Geen wedstrijden maar wel shows

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Geen wedstrijden maar wel shows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 14:55

Ik heb een welsh a hengst met stamboom , Maar ik mag hiermee geen wedstrijden doen. Dan moet je zoals de meeste weten L hebben gereden met winstpunten.
Nu vroeg ik me af wat kan ik wel doen en nu zat ik te denken aan shows bijv bij het stamboek zelf of andere dingen die ik kan ondernemen.
Maar moet je daarvoor ook wedstrijden rijden of iets dergelijks.

Wie kan mij antwoord geven op deze vragen ?

Pepper3

Re: Geen wedstrijden maar wel shows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 16:17

Het zouden ook eventueel wedstrijdjes mogen zijn waar je geen startkaart voor nodig hebt maar waar vind ik die en mag je wel zomaar mee doen met een hengst?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 16:21

Het is een goedgekeurde dekhengst dus castreren zit er zeker niet in en ik schop mijn topic niet omhoog ik zet er even een aanvulling bij waar ik net aan zat te denken. Maar zag net dat ik dan gewoon op wijziging kon drukken mijn fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:22

jelledaantje schreef:
Niemand die me daarop antwoord kan geven of me verder kan helpen wat ik dan wel kan doen met mijn pony ?

Dit is toch echt een schop ;) alssie GGK is castreren idd niet handig. Maar ik heb geen idee wat je ander kan/mag doen.. Ben niet erg thuis in de Welsh ponys.

In asten kun je oefen Dressuur rijden heb je geen startkaart voor nodig. Maar dat is redelijk ver voor jou

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:43

Misschien kan je vertellen wat je hengst allemaal kan?
Welsh a is toch een kleine maat?
En jij bent volgens je profiel 21 dan lijkt me het wedstrijd rijden zowieso geen optie?

Misschien een goede/kleine ruiter zoeken?
Of in het tuig?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:42

Moderatoropmerking:
Verschillende oneliners en schop-reacties zijn uit het topic verwijderd.
Het is niet de bedoeling na een uur al een ongeduldige reactie te posten, dat heeft totaal geen toegevoegde waarde aan de discussie.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:44

je kunt mee doen aan de sportdag die door het NWPSC wordt georganiseerd in augustus/september. Als je lid bent van het stamboek kun je op enkele afdelingskeuring inschrijven voor de rubriek bestgaand of meedoen aan de Welsh Cub. Ook kun je je pony starten op de keuringen (lees shows) van de WPCV, Dragon Show, Altena Show, Vriendenkring etc.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 09:14

Nu had ik een vraagje ik zag op de nwpcs dat je startcoupons nodig had bij de welshcup dus kan ik daar niet aan mee doen lijkt me zonder startkaart. Ben wel lid van het nwpcs en de hengst is geregistreerd
Oja mensen die nog tips hebben waar ik bijv ook aan mee kan doen zijn nog steeds welkom.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:48

an valt de Welsh cub dus af. Zijn verder niet veel andere mogelijkheden dan de eerder genoemden denk ik.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:22

Je kan natuurlijk altijd meedoen aan de rijrubriek op een keuring. Zou ik gewoon eens op de agenda van NWPCS of WPCV kijken wanneer er een keuring is die je goed uitkomt en het daar eens proberen! Persoonlijk vind ik shows ook veel leuker om te rijden dan wedstrijden. Ik weet trouwens niet of deelname aan de rijrubriek kleine maat aan leeftijd gekoppeld is? Dacht het niet, voor de echte kleintjes heb je natuurlijk first ridden (bij WPCV in ieder geval), maar dat kun je natuurlijk even navragen bij het stamboek.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:03

Welsh Cup is idd een KNHS wedstrijd die verreden wordt op de Welsh keuringen.
Maar wat hier idd al gezegt is kan je deelnemen met de sportdag en rijrubrieken op de verschillende keuringen en shows.

Max. leeftijd is er volgens mij idd niet voor de gewone rijrubrieken niet (idd first ridden en leading rein wel). Ik heb toen ik 18 was nog een NWR, grote maat dus, in rijrubrieken gereden, toen werd het opgesplitst in gereden door kinderen en volwassenen, maar in de kleine maat nog niet zo vaak voor zien komen.