[H][NRPS/KWPN] hengst voor Graphitan x Rex magna xx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vadisha

[H][NRPS/KWPN] hengst voor Graphitan x Rex magna xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 13:58

Zo ik trek de stoute schoenen maar eens aan en vraag jullie om advies.

Ben op zoek naar een hengst voor de volgde merrie uit de bottie stam:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=39724

Punten die ik wil verbeteren zijn:
Maat
Front
Hals lengte
daarnaast vind ik het belangrijk dat de hengst goede bewegingen en een goed karater doorgeeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Viennanova

Re: [H][NRPS/KWPN] hengst voor Graphitan x Rex magna xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:09

Volgens mij had je gezegd dat je een bewezen hengst wilde, maar wat vind je van Briljant? Gaat volgens mij best maat geven, galopperen kan hij goed en je pakt ook nog een stukje lijnenteelt op de Bottie stam mee.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:29

Ja inderdaad, heb me tot nu toe voornamelijk gefocust op bewezen hengsten, omdat het het eerste veulen voor de merrie wordt. Weet dus totaal niet wat ze doorgeeft. Lijnen teelt weet ik erg weinig van, had daarom hem in Kimberly beide niet als voorkeur. Dan zit Cabochon bij Briljant wel een heel stuk verder weg. Maar ben ook beetje bang dat Briljant niet het opwaartse wat deze merrie nodig heeft zal geven.

obama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:20

was die keuring in Tolbert? Als je een hengst wilt die front door geeft is misschien Gameboy wel een goede hengst hij fokt veulens met veel front lange hals en veel maat. www.thegameboy.nl zijn karakter is echt super en dat geeft hij ook door aan zijn kinderen

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:46

Een van de foto's was inderdaad in Tolbert. Gameboy is zeker geen verkeerde hengst, echter dat hij niet altijd beschikbaar is vind ik wat minder.
Wat vinden jullie van de hengsten Special D, Royal dance, Bojengel of Sorento voor deze merrie? (ik weet het verschillende hengsten qua bloed, maar dacht dat ze alle vier hoog benig, rechthoekmodel, maat en front hebben, maar als ik het mis heb correct me!) Bij Sorento ben ik alleen bang voor het achterbeen gebruik. Eveneens als bij Bojengel en bovendien is dat ook nog eens een jonge hengst.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:51

Zelf ga ik voor Special D dit jaar. Bojengel vind ik wel een mooie hengst, maar ik heb van Kennedy uit mijn vorige merrie twee veulens gehad en hij strooide nogal met de maat. Daar lopen best een aantal e-pony's van rond. Ik weet niet hoe de nafok van Uptown is in het algemeen en of de hengst vergroot. Ik heb daarom de fokwaardenindex er maar bij gepakt en Special D vergroot iets. Van Bojengel zijn gewoon nog geen nakomelingen dus daar valt niets over te zeggen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:43

Als je merrie voldoende ab gebruik heeft, zou ik Royal Dance proberen. Krijg iig een mooi front en koppie. Special D heb ik nu niet direct in mijn hoofd bij hoogbenig, maar verder een zeer correcte hengst, met misschien iets weinig ruimte in het voorbeen.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:54

Is er niemand die nog advies of commentaar durft te geven?