Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) zegt ie: kijk eens naar al die eitjes ! Huh ??? hij zegt nog eitjes zat (als grapje) toen legde hij uit dat een vrouwelijk zoogdier, dus ook mensen. Met alle eitjes geboren worden die ze nodig hebben, dwz dat de eitjes die er zitten net zo oud zijn als het paard. Het ene paard is nu eenmaal "beter geconserveerd" als het andere. Sommige paarden hebben bij 15 jaar al een doorgezakte rug en sommige nog niet als ze 25 zijn en dat geldt ook voor de kwaliteit van de eitjes. Althans, zo legde hij het uit. In mijn geval vond ik dat fijn om te horen want dezelfde DA schatte haar leeftijd dmv voelen baarmoeder (eerder bij de controle ivm insemineren-die was strak als bij een jong paard) het uiterlijk (schimmel-wat natuurlijk makkelijker is-die worden namelijk wit!) en haar tanden (toen ze eenmaal weer op 4 benen stond) Ze zaten er maar 6 jaar naast, met de mededeling: maar ze ziet er jonger uit! (glim glim).

Citaat:Maar ik denk zelf dat de hoofdzaak de timing is, zo'n eitje leeft maar 4-6 uur, tussen het voelen s'morgens en insemineren s'avonds zit vaak al 9 uur verschil ! kan dus mooi te laat zijn !