ik had een vraagje kan een lusitano of een andalusier ook kleiner zijn als 1,50? Ik zou ook graag foto;s wille zien van mensen die ook een valk hebbe (alle rassen!)
Als je Lusitana even een pbtje stuurt dan kan zij jou vast alles vertellen en/of laten zijn van het Portugese ponyras. Ziet er uit als een Lusitano en is klein.
Ook de raszuiver Lusitano en PRE (andalusier) zijn er kleiner dan 1,50 alleen worden ze dan niet zelf goedgekeurd voor de fokkerij, waardoor je er niet verder mee kan fokken voor het stamboek.
Rijthof
Geplaatst: 28-03-10 19:21
ik heb twee merries net boven de 1,50 dus ze zijn beide goedegekeude dekmerries. meer info kun je vinden op http://www.rijthof.nl .
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-04-10 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.
lcranch
Geplaatst: 03-04-10 22:28
Wauw Femke_Tweety, wat een knapperd
Nouvel
Geplaatst: 04-04-10 14:52
ik heb vorig jaar een jonge Lusitano-valkmerrie gereden van 1.55m. kleiner zullen ze er ook vast wel zijn, maar die zijn hier niet zo heel gewild, omdat de meeste Nederlanders vrij lang zijn en dus een wat groter paard willen...
ik heb zelf een Lusitano-merrie van 1.58 trouwens...