Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

meld zich
ik heb ook een kleinzoon van amor.. echt een zeldzaam dier, niet te longeren (tenzij je dood wilt) echt een ontzettend eigengedraaid dier, maar oh wat is ie geweldig
hij is ontzettend lief en trouw, als je m maar niet beledigt
ik volg dit topic even ben benieuwt naar ervaringen van anderen
) en ook zij, enorme looplust, niet te stoppen, doorzettingsvermogen, sensibel, niet in te schatten (kan van hele gekke dingen een enorm drama maken terwijl dingen waarvan je denkt "hier gaan we dan" daar reageert ze niet op), eigenzinnig, snel beledigt, heel erg op haar eigen mensen gesteld, vreemden moeten niet zomaar denken effe op haar weg te rijden want dan heb je echt een probleem, je laat haar in haar waarde of je kan net zo goed weer afstappen... Maak je een fout dan kan ze daar best heftig op reageren maar aan de andere kant: maakt zij een fout en corrigeer je haar dan is het goed. Maar je moet haar niet corrigeren als ze niets fout gedaan heeft want dan heb je wederom een probleem 
Soms is het nodig om een compromis te sluiten als ze het ergens totaal niet mee eens zijn.
niet meer op deze leeftijd. Er hebben echt linke momenten tussen gezeten, en ik ben echt bang geweest voor hem..Uiteindelijk is het met veel doorzettings vermogen en goede begeleiding helemaal goed gekomen en was het voor mij een wereldpaard ( voor andere nog steeds niet). Zo dominant onder het zadel, zo lief als je naast hem stond! Heel vriendelijk mensgericht dier. Maar het werken had hij niet uitgevonden.. Wel ontzettend slim met een flinke dossis humor
& niet te vergeten een springkanon. Ik moet wel zeggen dat hij van vaders kant ook een malloot in de familie had, Alme. Springen als een gek maar verder schijnbaar weinig mee te beginnen.Citaat:Eerlijk, macho, temperamentvol, eigen mening, actief, speels, werkwillig, beslist niet gemakkelijk met rijden (heb je ze eenmaal voor zich, dan heb je er wereldpaarden aan die voor je door het vuur gaan) maar o wee, geef ze niet op de kop als ze het niet verdienen, die kun je terug verwachten....en wel direct! Soms is het nodig om een compromis te sluiten als ze het ergens totaal niet mee eens zijn.